مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: تعداد 32 هزار و 518 نفر در طول یک سال گذشته عضو کتابخانه‌های عمومی استان شده و یا عضویت آن‌ها تمدیدشده است.
کد خبر: ۷۹۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 12 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روند رو به رشدی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌ایم به‌طوری‌که هم‌اکنون 43 باب کتابخانه عمومی و تخصصی در استان ایلام فعالیت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام یادآور شد: البته در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان تا نقطه مطلوب فاصله‌داریم، البته همه افراد جامعه و مسئولان نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی مسئولیت دارند و باید گفت که برای زندگی بهتر باید به سمت کتاب‌خوانی رفت.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های روزمره در سطح کتابخانه‌های عمومی با توجه مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود، ابراز کرد: در یک سال گذشته 4 هزار و 341 برنامه در قالب برنامه‌های مختلفی از قبیل قصه‌گویی، اجرای نمایش، نقد کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و اجرای مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در سطح کتابخانه‌های استان اجراشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بابیان اینکه فرهنگ اهدای کتاب در استان ایلام در سطح کشور نمونه است، یادآور شد: مردم استان ایلام در طول یک سال گذشته بیش از 93 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرده‌اند و مهم‌ترین پشتوانه تأمین کتاب در کتابخانه‌های عمومی مردم هستند.

جلیلیان با اشاره به اینکه حمایت از ناشران بومی یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در استان است، یادآور شد: از محل درآمدهای داخلی در سال جاری 38 عنوان کتاب از ناشران و مؤلفان بومی استان خریداری و در کتابخانه‌های بومی استان توزیع‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه 39 میلیون تومان برای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری از طریق مردم کمک شده است، گفت: همچنین 50 میلیون تومان نوشت‌افزار در برنامه «مهربانی در مهر» بین دانش آموزان مناطق سیل‌زده استان توزیع‌شده است.

جلیلیان از اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار از طریق استانداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق سیل‌زده به این نهاد خبر داد و افزود: در طول سال گذشته 80 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان برگزارشده است همچنین از کتابخانه‌های عمومی استان هر دو ماه یک‌بار در راستای ارزیابی و بررسی مشکلات و مسائل کتابخانه‌ها بازدید شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه آماده افتتاح در استان ایلام وجود دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: در طول 4 سال گذشته تعداد کتابخانه‌های عمومی استان از 28 باب به 43 کتابخانه افزایش‌یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان کرد: یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان ایلام مصوب شده است که امید است این اعتبار تحقق پیدا کند.

جلیلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع منابع کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان 688 هزار و 400 نسخه است، گفت: 37 هزار جلد کتاب از این میزان امسال به این منابع اضافه‌شده و این در حالی است که کتابخانه‌های عمومی استان نیز به سایر نهادها در طول سال کتاب اهدا می‌کند.

وی بابیان اینکه 51 هزار و 523 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان بوده که به‌طور مداوم با مراجعه به کتابخانه‌های استان می‌کنند، ابراز کرد:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه 319 هزار و 903 نسخه کتاب در طول یک سال گذشته از کتابخانه‌های عمومی استان ایلام به امانت رفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار