معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: کنگره بزرگ شهدای ایلام که قرار است خردادماه سال آینده برگزار شود، باید به گونه فاخر، ماندگار و در شان و جایگاه شهدا اجرا شود.
کد خبر: ۷۹۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 13 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در نشست شورای مشورتی ایثارگران دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: از همه ظرفیت های استان باید در راستای هرچه باشکوه برگزار شدن این کنگره استفاده شود زیرا مهمانانی در سطح ملی نیز در آن حضور دارند.

وی از مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی خواست تا با ارتباط مستمر با دبیرخانه این کنگره در راستای برگزاری باشکوه آن بکوشند و پیشنهادات خود را در زمینه هرچه بهتر برگزار شدن آن ارائه دهند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: امنیت و آرامش جامعه امروز مرهون خون شهداست،و باید همه دین خود را به آنان و جامعه ایثاگری ادا کنیم ، فلسفه انقلاب نیز ادای دین به خون شهدا و تلاش در جهت حفظ و ماندگاری دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

نوذری از شورای شهر و شهرداری ها خواست در انتخاب نام کوچه و خیابان ها از اسامی شهدا برای حفظ یاد و خاطره آنان استفاده شود.

وی در ادامه به بحث عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه درمان و بیمه نیز اشاره کرد و گفت: این بنیاد خدمات مطلوب و رضایت بخشی ارایه می دهد اما با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت اعمال تحریم های ناجوانمردانه آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی در وضعیت تحریم دارو و غذا هستیم که در هیچ کنوانسیون جهانی حتی این تحریم ها اعمال نمی شود.

معاون سیاسی استاندار ایلام همچنین خواستار پیگیری بکارگیری افراد کارورز جامعه ایثارگری استان در دستگاه های اجرایی شد و افزود: دستگاه های خصوصی نیز باید ۲۵ درصد سهم ایثارگری در استخدام ها را رعایت کنند.

نوذری افزود: با توجه به بیکاری ۳۴ نفر از کارورزانی که در پتروشیمی ایلام فعالیت کرده اند و اتمام قرارداد آنها ، مسئولان پتروشیمی در مذاکرات اخیر قول داده اند در صورت استخدام اولویت با کارورزان باشد.

وی به سرکشی مستمر به خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و اظهار داشت: در این بازدیدها و سرکشی ها باید امورات و مشکلات این افراد پیگیری و برطرف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این نشست گفت: همواره در بحث دارو و درمان شرمنده جامعه ایثارگران هستیم زیرا نمی توانیم به دلیل شرایط آنچنان که شایسته است در خدمت این جامعه باشیم اما برای رفع مشکلات درمانی و دارویی آنها با انعقاد قراردادهایی با مراکز درمانی و بیمارستانی و داروخانه ها و آزمایشگاه ها سعی در رفع مشکلات آنها داشته ایم.

اسدالله تولیده اظهار داشت: بیمه دی ۲۵۰ میلیارد ریال از این مجموعه طلبکار است و برای پرداخت آن در حال مذاکره و پیگیری هستیم.

وی افزود: استان ایلام با توجه به بررسی هایی که به عمل آمده بهترین خدمات را در بحث بیمه ای به جامعه ایثارگری ارائه می کند که امیدواریم با پیگیرهای انجام شده بتوانیم سطح رضایت مندی را بالا ببریم.

وی به انعقاد قرارداد با ۱۲ داروخانه در سطح استان برای ارایه خدمات دارویی به جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: وضعیت درمان در ایلام برای جامعه ایثارگری استان قابل قبول است و مشکلات ایثارگران در این حوزه به جد پیگیری می شود.

وی همچنین خواستار بکارگیری و جذب افراد کارورز پتروشیمی شد و گفت: باتوجه به اینکه این افراد از جامعه ایثارگری هستند و دارای مدارک مرتبط و تجربه کار هستند باید برای جذب آنها از سوی پتروشیمی همکاری صورت گیرد که در صورت استخدام اولویت جذب با این افراد باشد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار