رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام:
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 13 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام، گفت: اخیراً مشاهده شده است کلاهبرداران به بهانه صدور کارت هوشمند خودرو با شهروندان تماس گرفته و مبالغی را از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با ارسال پیامک و تماس تلفنی با شهروندان ارتباط برقرار کرده و  پس از جلب اعتماد آنان، اعلام می‌دارند که کارت هوشمند برای خودرو آنان صادر شده و برای ارسال و دریافت کارت، شهروندان بایستی مبالغی را به شماره حساب اعلامی از سوی آنان واریز کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام به شهروندان توصیه کرد: به چنین پیامک‌ها و تماس‌هایی که هویت آنها مشخص نیست توجهی نکرده و خواسته‌های آنان را انجام ندهند تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کنند.

این مقام مسوول یادآور شد: مالکان خودرو برای دریافت تمامی اسناد و مدارک خودرو خود حتی المقدور سعی کنند به صورت حضوری به مراکز معتبر مراجعه کنند.

یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار