مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به بالاترین میزان مصرف برق در ایلام طی سال جاری، اظهار داشت: بیشترین مصرف برق در ۲۴ تیرماه به میزان ۳۷۶ مگاوات به ثبت رسید و این میزان مصرف هر چند نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد اما بدون قطع برق خانگی تجربه شده است.
کد خبر: ۷۹۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 14 November 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛هادی شیرخانی رویکردهای اتخاذ شده برای دستیابی به هدف مهم کاهش اوج مصرف و عبور از تابستان امسال بدون قطع برق خانگی را تشریح کرد و افزود: با اتخاذ این تدابیر در زمان اوج پیک مصرف برق در تابستان امسال علاوه بر نبود خاموشی، به کشورهای همسایه نیز صادرات برق انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام با بیان اینکه از هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی‌ها برای سال آینده در راستای مدیریت خاموشی‌ها آغاز شده است، یادآور شد: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت آن بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می‌گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند.

شیرخانی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان جریمه مصرف خارج از سهم تعیین شده این شرکت پرداخت شد، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۷۰ مگاوات ساعت در پیک مصرف داریم اما این میزان در تابستان به بیشترین مرز خود رسید.

وی در خصوص هزینه برق مصرفی مشترکان نیز گفت: برای هر مگاوات برق ۳۰۰ تومان هزینه می‌شود اما در نهایت به قیمت ۷۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام نوسان برق در ایلام را ناشی از سرقت تجهیزات و انشعابات غیرمجاز دانست و اضافه کرد: افت، نوسان یا قطعی‌های مکرر برق در برخی نقاط استان حاصل سرقت یا کشیدن انشعاب های غیرمجاز خارج از شبکه‌های اصلی برق توسط افراد و مشترکان خانگی یا تجاری متخلف است.‌

شیرخانی این اقدام‌های نابجا را ناشی از فقر فرهنگی، بی توجهی افراد به حقوق شهروندی و عدم آگاهی و دانش اصول شهرنشینی دانست و تاکید کرد: حفظ کرامت شهروندان و اموال عمومی از اولویت‌های همه مشترکان قانونمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در استان گفت: نیروگاه ۱۰۰‌ کیلو واتی دهلران و چندین واحد خانگی عمدتا در بخش روستایی در نقاط مختلف استان در دست احداث است، همچنین پیگیر تامین پست‌های فوق توزیع در استان نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: این استان مستعد برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو است بنابراین از سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌کنیم.

تعداد کل مشترکان برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار