کد خبر: ۷۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 15 November 2019
ساعاتی پیش، ناسا در تصویر روز خود عکسی را منتشر کرد که حاصل زحمات فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" در کاشت محصولات غذایی را نشان می‌دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، در این تصویر "جسیکا میر"(Jessica Meir) فضانورد مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(iss) قابل مشاهده است که در دستان خود "خردل سبز میزونا" دارد.

"جسیکا میر" خودش این محصول را در فضا برداشت کرده است.

پیش از این هم ناسا تصویری از "جسیکا میر" منتشر کرده بود که وی در حال آب دادن به این گیاه بود.

هدف ناسا و محققان آن برای پرورش گیاه در فضا نشان دادن تداوم نیاز به محصولات غذایی تازه در فضا است.
همچنین روی تاثیرات کیفیت نور و کود در کاشت محصول هم تمرکز می‌شود.

محصولات گیاهی که در فضا کشت می‌شود، توسط فضانوردان امتحان شده و ارزیابی می‌گردد.

البته باید گفت شرایط کاشت محصول در فضا منحصر به فرد است به نوعی‌که در محیط فضا دانه‌ها بدون وجود نیروی جاذبه، شناور می‌شوند، آب به سمت پایین نمی‌ریزد بلکه قطره‌های آن بالا می‌روند و ممکن است ریشه‌ها را از بین ببرند. بنابراین برای پرورش گیاهان در فضا، نور مصنوعی و پنکه‌ها باید به گونه‌ای باشند که جایگزین خورشید و باد شوند.
 
کشاورزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (+عکس)
گیاهان برای رشد به جاذبه نیاز ندارند بلکه نیازمند نور هستند. یک گیاه فضایی خوب، باید فشرده باشد و مواد خوراکی زیادی تولید کند.

ناسا هم برنامه‌هایی برای پرورش گیاه در فضا دارد و در نظر دارد امکان پرورش رباتیک گیاهان در فضا را فراهم کند تا با خودکار شدن این فرآیند، فضانوردان بتوانند بر وظایف خود تمرکز کنند اما بسیاری از فضانوردان تمایل دارند که خود پرورش گیاهان را انجام دهند زیرا معتقدند این کار، ارتباط آنها را با زمین حفظ می‌کند.
 
کشاورزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (+عکس)
 
 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار