شهردار آبدانان گفت : از آنجا که چندین بار تذکر داده بودیم وحتی پلمپ نیز کرده بودیم ولی مالک از قانون امتناع و سرپیچی نمودند به ناچار و به جای تخریب با نخاله ها درب آن را مسدود تا تخلیه ملک صورت پذیرد.
کد خبر: ۷۹۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 16 November 2019

تابناک ایلام بهروز مردانی ::  ترمینال مسافربری توحید آبدانان که این روزها به مناقشه بین شهرداری و مالک آن تبدیل و معضلی جدید و صورتی ناخوشایند به سیمای شهر داده است.

به گفته صاحب امتیاز ترمینال توحید ،فعالیت این ترمینال از سال ۱۳۸۱ با مجوز رسمی از شهرداری ، پایانه ها و نهادهای ذیربط که تمامی مستندات و پروانه فعالیت و پرداخت عوارض و ... آن موجود است شروع و جابجایی مسافر در مسیرهای آبدانان به دره شهر و آبدانان به ایلام را انجام داده است.

فریدون ثابتی شرح ماجرا را اینگونه توضیح می دهد : در سال ۱۳۸۱ با اخذ مجوز از شهرداری، زمینی به مساحت ۶۵۰ متر که در آن زمان متروکه و به معضلی برای شهر تبدیل شده بود اجاره و جهت راه اندازی ترمینال حصارکشی و ملزومات لازم برای یک ترمینال را در آن جا نمایی شد که روند فعالیت آن تا سال گذشته بدون هیچگونه مشکلی ادامه داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته با اجبار شهرداری به ترمینالی در خارج از شهر که ظاهرا برای گاراژ روستاها احداث شده بود انتقال و از آنجا که مورد استقبال مردم واقع نشد و هر روز از تعداد مسافران کاسته و در نتیجه نارضایتی رانندگان را در پی داشت .

ثابتی افزود: با پیشنهاد مردم و فشار رانندگان با اخذ موافقت اداره کل راهداری پایانه ها و انجمن صنفی استان به مکان قبلی و اصلی خود نقل مکان نمود که با مخالفت شهرداری به دلایل واهی مواجه شدیم.شهرداری در وهله اول نداشتن پروانه بهداشت را بهانه کرد که پس از کسب آن اینک با توجیه کمسیون ماده 100 ترمینالی با قریب ۲۰ سال فعالیت را به طرز عجیبی پلمپ و حتی آب و برق آن را قطع کرده است.

در صورتی که در این مدت هیچ مشکلی نداشته و ساخت و سازی اگر صورت گرفته خارج از محدوده ترمینال و متعلق به مالک ملک است نه بنده.

وی پلمپ ترمینال را موجب سرگردانی مسافران ، رانندگان و حتی اخلال در عبور و مرور مردم میداند و ادعا می کند شهرداری با فشار و ارعاب تهدید می کند که به ترمینال دیگری نقل مکان کنیم این در حالی است که طبق ماده ۵ قانون حمل و نقل جا نمایی پایانه در اختیار شهرداری نبوده و صاحب امتیاز با اسقبال مردم مکان مورد نظر را انتخاب می کند.

اما شهرداری آبدانان نظری دیگر دارد و شهردار آبدانان در این مورد می گوید: مالک ترمینال توحید آبدانان دچار تخلف و تخطی از قانون شده و مطابق دستورالعمل و قرارداد موجود باید در ترمینال پایانه های احداث شده اسکان یابد کما اینکه یک سال در آنجا فعالیت داشته و اینک سرخود به مکان قبلی برگشته است.

شاپور هادیزاده در مورد تخلفات انجام شده توضیح می دهد:  بنای مورد نظر دارای تخلف ساخت و ساز شده و با ساخت مغازه غیرقانونی توسعه و بسط داده شده است.

وی ادامه داد: طبق رای کمسیون ماده 100 این ملک باید تخلیه ، تخریب و جریمه شود و شهرداری تنها مجری این کار می باشد.

هادیزاده به نحوه پلمپ اشاره و می گوید: از آنجا که چندین بار تذکر و پلمپ کردیم ولی مالک از قانون امتناع و سرپیچی نمودند به ناچار به جای تخریب با نخاله ها درب آن را مسدود تا تخلیه ملک صورت پذیرد اما این ترمینال همچنان به فعالیت غیرقانونی ادامه و باعث ترافیک و اخلال در نظم شهر شده است.

باید اشاره کرد: آنچه که از اختلافات پیش آمده نادیده گرفته شده نظرات مردم است که از قرائن و شواهد معلوم پیداست استقبال عمومی به جایگاه حاضر به سبب سهولت و نزدیکی به مرکز شهر بیشتر بوده و از همه مهم تر سرنوشت مسافران و حقوق تضییع شده قشر زحمتکش تاکسی دارانی است که از این طریق امرار معاش و در این چند روز اخیر بلاتکلیف و سرگردان مانده اند.

اینک انتظار می رود، مسئولان امر به این موضوع ورود کرده و مشکل پیش آمده را مسالمت آمیز مرتفع نمایند تا فعالیت ناوگان حمل و نقل بین شهری از سرگرفته و خللی در انتقال مسافران ایجاد نشود. /م

پلمپ به سبک شهرداری آبدانان !پلمپ به سبک شهرداری آبدانان !پلمپ به سبک شهرداری آبدانان !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این ترمیناله؟لینکه یه اتوبوس بیشترتوش جا نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار