رئیس اداره تشخیص پلیس فتا استان ایلام خبر داد:
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش مسئول خرید ادارات هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 20 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرگرد علی‌رضا یعقوبی در این خصوص گفت: اخیراً مشاهده شده است که افرادی به عنوان خریدار با شهروندانی که آگهی فروش وسایل و اقلام مختلف در فضای مجازی برای فروش منتشر می کنند، تماس گرفته و از آن ها کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران بعد از تماس با شهروندان، برای جلب اعتماد آن ها، عنوان می کنند که مسئولین خرید ادارات مختلف هستند و قصد دارند اقلامی را برای اداره خرید کنند و لازم است برای واریز وجه، صاحب آگهی به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کارت عابر بانک خود، وجه را دریافت نمایید. در ادامه مشاهده می شود با این روش حساب بانکی صاحب آگهی خالی شده و در واقع کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای هرگونه خرید و فروش در فضای مجازی پس از شناسایی و اطمینان کامل از هویت طرف مقابل و روئیت کالا به انجام معامله خود اقدام کنید و برای دریافت وجه، به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه عابر بانک مراجه کنید.

این مقام مسئول یادآور شد: شهروندان در نظر داشته باشند که اگر شخصی چه به صورت تلفنی و چه به صورت پیامکی از شما خواست برای دریافت هرگونه وجهی به پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، مطمئن باشید که کلاهبرداری در حال انجام است.

سرگرد یعقوبی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار