رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در راه هایی که برای عبور عابران پیاده علائم تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو باتوجه به علائم منصوبه در محل از نقاط خط کشی شده گذرگاه های غیر مسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.
کد خبر: ۷۹۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 21 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان ،  حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در راه هایی که برای عبور عابران پیاده علائم تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو باتوجه به علائم منصوبه در محل از نقاط خط کشی شده گذرگاه های غیر مسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.

حیدری گفت:  هرگاه عابران به تکلیف مذکور در صورت  تصادف  وسایل نقلیه راننده مشروط  به اینکه  کلیه مقررات را رعایت نموده باشد  و قادر به کنترل وسیله نقلیه  و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت های مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

 

او افزود:  در شب ها هرچه عابران پیاده لباس های رنگ روشن بپوشند  در هنگام عبور از عرض و یا طول معابر از سوی رانندگان بهتر و سریعتر دیده شده و چنانچه  رنگ لباس های تیره تر باشد ممکن است دیده نشوند  و یا اینکه رانندگان با تاخیر ان ها را ببینند.

او گفت: رانندگان بایستی  با مشاهده تابلوهایی که بیانگر حضور عابران پیاده می باشد مانند منطقه مسکونی عبور عابر پیاده عبور اطفال کارگران مشغول کارند گذرگاه عابر پیاده از سرعت  وسیله نقلیه تا حدی که برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد بکاهند و با سرعت مطمین حرکت نمایند.

 

او افزود: در تصادفات  سرعت وسایل نقلیه رابطه مستقیمی با شدت جراحات وارده به عابرین پیده دارد وقتی سرعت خودرو از 30 به 50 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد احتمال مرگ عابر پیاده 8 برابر می شود و در سرعت بالای 80 کیلومتر مرگ عابر تقریبا قطعی است.
  به گفته این مقام مسئول  عابران پیاده در محل هایی که امکان تردد ایمن وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند و برای گذشتن عرض راه از ان ها عبور نمایند و از دویدن پریدن و حضور ناگهانی  در معابر خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار