رئیس انجمن تبلیغ حوزه علمیه مطرح کرد؛
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به این که امروز تنها نمی‌توان به تبلیغ سنتی و منبر اکتفا کرد بر لزوم به کار گیری متدها و ابزارهای نوین تبلیغ در عرصه دین توسط طلاب و مبلغان تأکید کرد.
کد خبر: ۷۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳ 22 November 2019

به گزارش تابناک قم، گردهمایی اعضای انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) پنجشبه 30 آبان در دارالقرآن این مفسر بزرگ قرآن برگزار شد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی» در این همایش ضمن تجلیل از حضور چشمگیر مردم قم در حمایت از امنیت و اقتدار کشور گفت: امروز مردم قم و دیگر شهرها در حمایت از نظام و رهبری و مراجع راهپیمایی عظیمی را راه انداختند تا نشان دهند طرفدار نظام و رهبری هستند.

رئیس انجمن تبلیغ حوزه علمیه با بیان این که مردم با حضور در این راهپیمایی بزرگ صف خود را از آشوبگران جدا کردند، گفت:مردم ما نشان دادند که هنوز پای آرمان های امام راحل و ارز شهای انقلاب اسلامی ایستاده اند و هرگز در برابر دشمنان عقب نشینی نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنی از امام راحل در ارتباط با اهمیت و ارزش تبلیغ دین گفت: تبلیغ به خدی اهمیت دارد که دشمنان هم از این حربه استفاده می‌کنند از طرق دیگر استفاده نمی‌کنند، از این رو ما هم باید بیشتر از تبلیغات استفاده کنیم و ارزش های اسلام و انقلاب را نشر و گسترش بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه علمیه در عرصه تبلیغ افزود: چند سالی است که انجمن های علمی در حوزه ایجاد شده که از جمله انجمن تبلیغ است.

وی تأکید کرد: برخی تصور می کنند که این مجموعه هم در کنار مجموعه های اعزام مبلغ است ولی چنین ماموریتی ندارد بلکه انجمن تبلیغ متشکل از تعداد زیادی از استادان و فرهیختگان تبلیغ حوزه است که برای عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی طرح و برنامه و نقشه ارائه می دهند.

رئیس انجمن تبلیغ حوزه علمیه عمل مبلغان را مهمتر از سخن و منبر توصیف کرد و یادآور شد: طلاب و مبلغان علاوه بر محتوای تبلیغ باید در عمل هم به این مسیر پایبند باشند چراکه به این مسأله موجب می‌شود که دید مردم نیز نسبت به این نهاد مقدس بهتر شده و اثر گذاری بیشتری از سوی مبلغان در امر تبلیغ حاصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که امروز به تبلیغ سنتی نمی‌توان اکتفا کرد، گفت: بدون تردید ما باید به متدها و ابزارهای جدید هم رو بیاوریم و حوزویان و دانشگاهیان که طلایه دار فرهنگی هستند باید همه تلاش خود را برای به کار گرفتن ابزار تبلیغ به کار بگیرند تا در این عرصه به توفیقات بیشتری برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در بخش پایانی سخنان خاطرنشان کرد: جایگاه حوزه و حوزویان باید در جامعه به خوبی تبیین شده باشد و از بکارگیری عناوین معادل مانند ارشد و دکترا در حوزه باید بپرهیزیم زیرا به عقیده من این مسأله توهین به حوزه است؛ امروز خود حوزه خود مدارجی دارد و مقام معظم رهبری و مراجع هم در این زمینه نصایح خوبی مطرح کرده اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار