آیت الله دژکام با بیان اینکه به نظر می رسد تا نتوانیم جلو تورم را بگیریم همین بساط است افزود: مدیران نباید بدون دقت و کارشناسی امروز حرفی را به مردم بزنند و فردا بگویند فلانی دروغ گفته است. باید در مورد موضوعی ساز و کار تعین کرده اند آن را بیان کنند و مردم هم همیاری کنند تا پیشرفت حاصل بشود. اقدام در مسیری که معلوم نیست نمی توان انجام داد.
کد خبر: ۷۹۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 22 November 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه با بیان توقع عمومی مردم نسبت به مسئولین خواستار ارائه راهکار توسط دولتمردان شد افزود: مسئولین و دولت قول داده اند که چیزی گران نشود و همانطور که رهبری گفته اند باید عملی بشود اما باید دید چگونه این قول محقق خواهد شد.

با شعار که نمی خواهیم کشور را اداره کنیم

امام جمعه شیراز در مورد شعار دادن برخی مسئولین گفت: حس می کنم بعضی وقت ها آقایان شعاری می دهند و فکر می کنند همه چیز تمام شده است. با شعار که نمی خواهیم کشور را اداره کنیم باید با علم و حساب و کتاب اداره صورت گیرد.

مدیران نباید بدون دقت و کارشناسی حرفی را به مردم بزنند

آیت الله دژکام با بیان اینکه به نظر می رسد تا نتوانیم جلو تورم را بگیریم همین بساط است افزود: مدیران نباید بدون دقت و کارشناسی امروز حرفی را به مردم بزنند و فردا بگویند فلانی دروغ گفته است. باید در مورد موضوعی ساز و کار تعین کرده اند آن را بیان کنند و مردم هم همیاری کنند تا پیشرفت حاصل بشود. اقدام در مسیری که معلوم نیست نمی توان انجام داد.

مردم نیازمند طرح های عملیاتی و اجرایی در زمینه اقتصاد هستند ، بسیج عهده دار شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن اعلام اینکه مجلس، دولت، دانشگاهیان و همه باید برای مسئله اقتصاد بسیج شوند افزود: خدمات شایسته بسیج در طول این 40 سال دیده ایم. جایی که صاحب نداشته بسیج جلو آمده، این کار را هم بسیج باید به عهده بگیرد. مردم نیازمند طرح های عملیاتی و اجرایی در زمینه اقتصاد هستند. مکررا گفته ام که راهبرد را تکرار نکنید وظیفه دانشگاه و حوزه این نیست که بگویند "باید" بلکه باید بگویند "چگونه" این کار را انجام دهیم. دانشگاه باید چگونه عملیاتی شدن طرح ها را پاسخ بدهد. نشسته ایم و دست روی دست می گزاریم و فکر می کنیم همه چیز تمام می شود

همه باید کمک بدهند، برای پیشرفت کشورمان است

آیت الله دژکام جلسه رهبری با تولید کنندگان در دو روز پس از آشوب ها را دارای پیام هایی دانست و گفت: رهبر انقلاب چندین سال است که می گویند به مسئله اقتصاد بپردازید، پشت گوش انداختند. 9 ماه از سال رونق تولید می گذرد و تنها چیزی که دیدیم همین جلسه رهبری با تولید کنندگان بوده است. رهبری در بعضی از مسائل مثل آشوب های اخیر که آمریکا 2 سال برای آن کار کرده است، گفتند که امنیت باید تامین شود ولی بعضی کار ها به عهده کسانی دیگر است، کار رهبری که دیگر نیست. خب انجام بدهید. همه باید کمک بدهند و هر جا که بشود ما کمک بدهیم، کمک می دهیم و روی چشم می گذاریم، می خواهد کشورمان پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: امروز انتخاب نشدن ترامپ در انتخابات دور بعدی برای ما مهم نیست بلکه زندگی مردم، امنیت و رفاه آنها برایمان در اولویت قرار دارد و باید همگی برای رونق تولید دست در دست هم دهیم و بسیج شویم.

با اشاره به ارتباط ایمان و امنیت گفت: در هفته ای که گذشت شاید بیش از هر زمان دیگری به اهمیت وجود امنیت در جامعه پی برده باشیم.

 

امنیت یک نعمت بزرگ است

خطیب نماز جمعه شیراز با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: وجود پنج عامل در زندگی انسان باعث می شود تا از زندگی لذت ببرد که شامل سلامتی، امنیت، دارایی، قناعت و همنشین خوب است و برای وجود امنیت ابتدا باید دعا کنیم و از خدا بخواهیم و البته وجود امنیت هم در دنیا و هم آخرت مهم است.

وی تصریح کرد: به گفته امام صادق (ع) اگر مومنی شروع به ظلم و معصیت کند، امنیت از او برداشته می شود و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ما در استان امروز برای تامین امنیت جامعه با مخلان آسایش و نظم در جامعه مقابله می کنند زیرا مردم امنیت می خواهند و امنیت باعث تامین نظم در جامعه می شود.

آیت الله دژکام به مردم توصیه کرد: باید همگی تلاش کنیم تا امن ترین کشور دنیا باقی مانیم و برای داشتن امنیت هم دعا کنیم و بدانیم که گناه باعث می شود هم امنیت را در دنیا و هم در آخرت از دست بدهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور مقتدرانه و با نشاط انقلابی مردم شیراز در راهپیمایی دیروز پنج شنبه 30 آبان، عنوان کرد: از حضور مردم شیراز برای تجدید با ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم و خوشحالم که در 40 سال گذشته همواره مردم در هر کجا احساس کردند که کیان نظام اسلامی ممکن است به مخاطره بیفتد در صحنه حاضر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار