در حالی دومین دوره سهمیه بندی سوخت به فاصله ۱۳ سال اجرایی می شود که یکی از ملزومات آن فراهم بودن زیرساخت ها است.
کد خبر: ۸۰۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 25 November 2019

به گزارش تابناک ایلام  :: در حالی دومین دوره سهمیه بندی سوخت به فاصله ۱۳ سال اجرایی می شود که یکی از ملزومات آن فراهم بودن زیرساخت ها است ، زیرساخت هایی که با افزایش قیمت بنزین به منظور صرفه جویی در انرژی بار سنگین فشارهای اقتصادی ناشی از آن را کاسته و جبران نمایند.

نیل با این هدف می توان به جایگزینی سوخت های با کیفیت و به صرفه و نیز گسترش حمل و نقل عمومی ارزان قیمت اشاره کرد ،که در این راستا پیش بینی افزایش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث جایگاه های گاز سی ان جی در قانون هدفمندی شده است.

شهرستان آبدانان طی دو دوره اجرای سهمیه بندی سوخت هنوز از نعمت گاز سی ان جی برخوردار نبوده و سهم بنزین حمل و نقل عمومی آن به نصف کاهش یافته است.


نماینده تاکسیداران آبدانان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار   بیان داشت :  صد در صد ناوگان حمل و نقل عمومی آبدانان دوگانه سوز بوده و به همین سبب سهم بنزین آنها به نصف تقلیل یافته این در حالی است که این شهرستان فاقد جایگاه سی ان جی است و با شهرستان های همجوار فاصله بسیار دارد.

سیدعباس ساعدی اظهار داشت :  در دوره قبل سهم بنزین جایگزین گاز را در قالب کارت های موقت شارژ  می شدند هرچند به موقع توزیع  نمی شدند اما کارگشا بود لیکن در این مرحله نه خبری از شارژ کارت است  و نه راه اندازی سی ان جی در این شهرستان.

وی یادآور شد: با افزایش قیمت بنزین و نداشتن سهمیه کامل قطعا فشارهایی بر این قشر کم درامد وارد و جهت جلوگیری از افزایش کرایه مسئولان باید چاره اندیشی شود.


فرماندار آبدانان نیز در گفتگو با خبرنگار ما   گفت :  مکاتبات لازم با استاندار و معاونین انجام که در اسرع وقت جایگاه سی ان جی آبدانان راه اندازی شود و در غیر این صورت، برای مشکل شارژ کارت خودروهای دوگانه سوز چاره اندیشی خواهد شد .

سیروس مرادحاصلی بیان داشت :  دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز جایگاه سی ان جی خریداری شده و در انتظار  راه اندازی است که با رایزنی و پیگیری های صورت گرفته امیدوارم هر چه سریع تر این امر  محقق گردد  و مشکل سوخت جایگزین  جبران شود.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش قیمت سوخت و با وجود مشکلات موجود ما هیچگونه افزایش نرخ کرایه ای نداشته و  با کمک و همراهی مردم در تلاش  هستیم  که بر مشکلات موجود فائق آییم./م

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هلیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
از همه رسانه ها خواهش میکنم .درمورد عدم جایگاه CNG در هلیلان به مسئولان بی مسئولیت تذکر دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار