مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام؛
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: در استان ایلام تا پایان سال ۹۷ مبلغ ۶۴ هزار و ۹۰ میلیارد ریال سپرده در بانک ها جذب و ۵۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۰۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 01 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت فیض الهی اظهار داشت : از لحاظ سپرده ۳۱ صدم درصد سپرده های بانکی کشور در ایلام قرار دارد درحالیکه ۱.۷ درصد کل تسهیلات اعطایی کشور را پرداخت کرده است.

وی گفت: اکنون ۳۲ شعبه بانکی و  ۲۲۲ شعبه در استان فعال است.

وی افزود: مطالبات و معوقات بانک های استان چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال که پنج درصد کل مانده تسهیلات بانکی است و نسبت تسهیلات به سپرده ها ۸۲ صدم درصد در کشور است.

وی همچنین در خصوص شرکت های بیمه ای استان نیز گفت: ۲۸۷ میلیارد ریال حق بیمه واحدهای تولیدی در استان سال قبل اخذ شده و ۲ هزار و ۴۴میلیارد ریال خسارت بیمه ای پرداخت شده است.

وی میزان ضریب نفوذ بیمه در ایلام را ۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: استان ایلام در رتبه ۲۲ کشور واقع است و با سرانه حق بیمه چهار هزار و ۴۰۰ ریال ، رتبه دهم را دارا است.

فیض الهی گفت: ۷۰ درصد بار مالی در کشور توسط بانک ها صورت می گیرد که در شرایط تحریم بحث سرمایه در گردش با کمک بانک ها انجام می شود.

وی بیان کرد: واحدهای تملیکی راکد از دیگر مشکلات بانک ها هستند که نیاز است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین خواستار افزایش اعتبار در تبصره ۱۸ شد و گفت: خط اعتبار ویژه ای برای واحدهای تولیدی استان در نظر گرفته شود تا بتوان از واحدهای تولیدی حمایت بیشتری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار