نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شهید یادگار با درایت و تیزبینی بالایی که داشت مسوول اطلاعات عملیات تیپ 11 سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام شد و همواره در نبردها و عملیات ها با کمترین تلفات نیروی خودی، بیشترین و سهمگین ترین ضربه ها را به دشمن وارد می کرد.
کد خبر: ۸۰۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 02 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در یادواره گرامیداشت سردار شهید حاج یادگار امیدی اظهار داشت: کشتن فرمانده ارشد گروه فرسان از عهده و توان هر کسی جز شهید امیدی خارج بود و درگیری های مداوم با این گروه در نهایت منجر به شهادت این شهید گرانقدر شد.

وی تاکید کرد: شهید یادگار با درایت و تیزبینی بالایی که داشت مسوول اطلاعات عملیات تیپ 11 سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام شد و همواره در نبردها و عملیات ها با کمترین تلفات نیروی خودی، بیشترین و سهمگین ترین ضربه ها را به دشمن وارد می کرد.

امام جمعه ایلام گفت: حاج یادگار همواره به دنبال کسب روزی حلال بود و در کنار تلاش و کار از مبارزه شجاعانه بر علیه ساواک ترسی نداشت و بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز با ترک همسر و فرزند و مال دنیا به جبهه های حق علیه باطل شتافت.

حجت الاسلام کریمی تبار دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را از مهمترین و با ارزش ترین گذشته های ایران اسلامی خواند و اضافه کرد: همه شهدا ستارگان هدایت و به نوعی منتخب و برگزیده خداوند محسوب می شوند اما برخی از شهدا چون شهید حاج یادگار به عنوان شهدای شاخص و چهره های ماندگار الگویی واقعی از انسانیت، شجاعت، ایثار، بی باکی و تهور برای نسل جوان و نوجوان هستند که باید نسل جدید برای یافتن مسیر درست زندگی آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر از جمله شهید یادگار امیدی چراغی پرفروغ و تابنده بر سر مسیر نسل کنونی و آیندگان هستند، افزود: تمام تلاش دشمن در جنگ نرم، جدا کردن جوانان و نوجوانان نسل کنونی از پیشینه و گذشته پرافتخار خود از جمله شهدا و دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: نفوذ در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، نوجوانان و مسوولان از حربه های دشمن برای بی هویت کردن نسل کنونی از گذشته پرافتخار این کشور است.

وی تاکید کرد: شهدا و ایثارگران سند مظلومیت و افتخار ایران اسلامی هستند و باید همه نسل ها با دستاوردها و اهداف شهدا انس و پیوندی عمیق و ناگسستنی داشته باشند و با تاسی از شهدا و حرکت در مسیر آنها ایران اسلامی از برهه های حساس به سلامت عبور کند و مسوولان نیز باید همواره به مناسبت های مختلف با برگزاری یادواره های مختلف عطر و نام شهدا را در سطح جامعه عطرآگین کنند.

تاکتیک های رزمی شهید یادگار کلاس درس موثری برای فرماندهان جوان است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره گفت: اندیشه ها و تاکتیک های رزمی شهید یادگار امیدی بر اساس مستندات به گونه ای است که باید به عنوان کارگاه های آموزشی برای فرماندهان جوان جنگ ندیده آموزش داده شود.

سردار جمال شاکرمی افزود: شهدا خالق صحنه هایی بی بدیل هستند و جامعه کنونی ما نیازمند برگزاری یادواره های شهداست تا نسل های جدید که جنگ را درک نکرده اند با رشادت ها و عظمت کار شهدا و ایثارگران آشنا شوند.

وی یادآور شد: درس حماسه آفرینی و شیوه زندگی فروتنانه شهدا باید برای نسل های آینده تبیین و اشاعه و بازخوانی شود تا نسل های جنگ ندیده راه و رسم درست زندگی کردن را از شهدا و ایثارگران بیاموزند.

شهید امیدی زندگی خود را وقف دفاع از دین خدا کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: شهید حاج یادگار امیدی با ایجاد اولین صندوق قرض الحسنه ایثارگران و رزمندگان نشان داد که چه نگاه ژرفی و بدیعی در کمک به نیازمندان و رزمندگان دارد.

اسدالله تولیده افزود: همه شهیدان از جمله شهید یادگار امیدی تمام زندگی و تفکر خود را وقف اسلام و دفاع از دین الهی کردند و در این راه با دست شستن از لذت های دنیوی جان شیرین خود را پای معامله با خداوند گذاشتند و به مقام شامخ شهادت که نصیب هرکسی نمی شود رسیدند.

وی اظهار داشت: امروز همه ما باید قدردان مادران و پدران عزیز شهدا باشیم که در دوران دفاع مقدس، پاره تن خود را برای دفاع از اسلام و نظام به جبهه ها فرستادند.

تولیده یادآور شد: باید در زبان و عمل قدردانی خود را به والدین و خانواده های معظم شهدا نشان دهیم و همه آحاد جامعه باید سپاسگزار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشند و به ایثار آنان افتخار کنند.

این یادواره در مسجد امیرالمومنین(ع) روستای چشمه پهن - چشمه رشید بخش کارزان از توابع سیروان برگزار شد.

شهید یادگار امیدی در هشتم آذرماه سال ۱۳۶۴ در سن ۳۰ سالگی و در منطقه عملیاتی کولگ مهران در مصاف با مزدوران فرسان موسوم به گوش برها، لباس سرخ فام شهادت را جایگزین لباس خاکی رنگ فرماندهی اطلاعات عملیات جنگ کرد و شادمانه و سبک بال به دیدار معبود پر کشید.

این شهید بزرگوار یکی از تشکیل دهندگان گروه ضربت که در تعقیب مزدوران موسوم به (فرسان) بودند است. این گروه که در منطقه عمومی مهران و دهلران فعال بود، با کمین کردن در مقابل رزمندگان اسلام و بریدن گوش و یا سر آنها و انتقال به خاک عراق از افسران و فرماندهان ارتش عراق پولهای زیادی را می گرفتند.

حضور این نیروها در منطقه باعث ناامنی برای عقبه نیروهای رزمنده شده بود و به همین منظور یادگار امیدی اقدام به تشکیل گروه ضربت به منظور تعقیب و از بین بردن آنان کرد. وی بارها به همراه گروه ویژه با این نیروها درگیر شد و عده ای از آنان را به هلاکت رساند تا اینکه در حین درگیری با آنان به شهادت رسید.

این شهید گرانقدر داری دو دختر و یک پسر است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار