مدیر کل امور عشایری ایلام:
مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: سالانه ۸۳۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر ایلام تولید می شود.
کد خبر: ۸۰۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 03 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی اظهار داشت: در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۷.۵ درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

سلیمی از افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از هفت هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به هشت هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل امور عشایری ایلام  با بیان این خبر افزود: ارائه تسهیلات کم ‌بهره از محل بند (ب) ماده ۵۲، و تسهیلات قانون الحاق ۲ ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و همچنین اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر علاوه بر افزایش تولیدت سبب رونق محصولات عشایر نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار خانوار عشایری استان ایلام از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، گفت: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره وری بیشتر به عشایر ارائه شده و از طریق سامانه کارا نیز نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام در راستای توانمندسازی پرداخت شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار