مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از پرداخت تسهیلات به صنعتگران و هنرمندان مشاغل خانگی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 03 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه  با ۳۳رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

شنبه زاده افزود: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده ها یکی از اولویت های این اداره کل بوده است چرا که صنعت دستی می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا در هشت ماهه نخست امسال برای ۹۸ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

شنبه‌زاده تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار