استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به اینکه در یک سال گذشته وزارت نفت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است، تاکید کرد: ظرف دو سال گذشته در استان در حوزه های مختلف زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اشتغال روستایی و فراگیر و ... سرمایه گذاری های مهم و ارزشمندی انجام شده است.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 03 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام،قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: استان ایلام در چهار ماهه نخست سال در حوزه سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی از اقدامات مهم در دست اجرا نیز گفت و افزود: با تلاش ها و پی گیری های انجام شده پروژه های مهم دیگری چون پتروشیمی مهران با ۷۲۰ میلیون دلار فاز اول، پتروشیمی هلیلان با ۱۰۰ میلیون یورو، آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف در فاز اول با ۲ هزار میلیارد تومان و ... در آستانه اجرایی شدن هستند.

سلیمانی دشتکی در ادامه اشاره ای به آثار اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری داشت و گفت: در اثر این اقدامات مهم و ارزنده وضعیت اشتغال استان روند مثبتی به خود گرفته است بطوریکه امروز نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از  ۱۲.۷ درصد در سال ۹۶ به ۸.۷ درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.

وی در پایان با اشاره به این مهم که امروز افق پیش روی استان روشن و مثبت است، اضافه کرد: اقدامات بسیار مهمی تاکنون در راستای توسعه استان انجام شده و در حال انجام است که با سفر رئیس جمهور به استان این روند مثبت و شتاب بیشتری خواهد گرفت‌.

وی افزود: امروز باید تمام هم و غم مسئولان بر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان باشد.

وی با اشاره بر این مهم که رفع معضل بیکاری جوانان رفع مشکلات اجتماعی را در پی دارد، اضافه کرد: علی رغم شرایط سخت اقتصادی، امروز اقدامات بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان در استان انجام شده است./ع

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار