مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: از جمله مولفه های احساسی مردم این استان در حوزه شهرستان های شمالی قبیله گرایی و ایلی و در جنوب قومیت است.
کد خبر: ۸۰۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 04 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ فهد کمالوند  در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات ایلام اظهار داشت :در حوزه شمال استان ایلام شامل شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، سیروان، مهران و چرداول در مرحله نخست هر کاندیدایی حدودا بین ۴۵ تا ۴۷ هزار رای را کسب کند منتخب مردم برای ورود به مجلس شورای اسلامی می‌شود و وی می تواند در مرحله اول به کار خود پایان دهد .


وی افزود :  در حوزه جنوب استان ایلام نیز شامل شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره‌شهر و بدره نیز هر کاندیدا حدودا ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار رای را کسب کند منتخب مردم خواهد بود و مستقیم وارد مجلس می‌شود.

کمالوند یادآور شد : از جمله مولفه های احساسی مردم این استان در حوزه شهرستان های شمالی قبیله گرایی و ایلی و در جنوب قومیت است.

وی اظهار داشت: بر اساس تجربه انتخابات گذشته بین ایلات این استان تک نامزد بودن رواج دارد اما اگر تعداد نامزدها بیشتر باشد مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجلس ششم به بعد احزاب و جریانات سیاسی نقش پررنگی در میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته اند، پیش بینی کرد: این مولفه در دوره پیش رو هم تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و مشارکت اهالی رسانه و احزاب از انتخابات پیش رو، انسجام ملی حاصل شد و بار دیگر اعتماد مردم به حاکمیت و مجلس بیشتر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار