مدیر پایانه مرزی مهران ؛
مدیر پایانه مرزی مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۸۸ نفر از اتباع سایر کشورها از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.
کد خبر: ۸۰۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 04 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی سلیمانی اظهار داشت: ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۹۴ نفر در مدت زمان یاد شده از مرز بین المللی مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۸۸ نفر اتباع سایر کشورها بوده اند.

وی افزود: از این تعداد تردد زائران و مسافران در مرز بین المللی مهران سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۶ نفر معادل (۲ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۳۴۴ زائر ایرانی و ۶۸۵ هزار و ۹۵۲ زائر نیز خارجی) به کشور ورود کرده اند.

مدیر پایانه مرزی مهران یادآور شد: همچنین آمار خروجی زائران نیز در این مدت (ابتدای امسال تاکنون) سه میلیون و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر بوده که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۶۲ زائر ایرانی و ۵۱۵ هزار و ۷۳۶ زائر نیز خارجی بوده اند.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تردد زائران در ایام اربعین بوده است، اضافه کرد: با تلاش های مجموعه مدیریتی استان امسال زیرساخت های لازم در پایانه مرزی در حد مطلوب فراهم و تردد زائران بدون مشکل انجام شد.

سوی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه اربعین ۹۸ باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و در یک مقطع زمانی اندک، حجم بسیار بزرگی از جمعیت زائران از شهر کوچکی چون مهران بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

نزدیک به ۷۰ درصد زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد کردند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار