استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مسئولان باید همواره در دسترس مردم باشند، گفت: ارتباط سهل و ساده مردم با مسوولان یک ضرورت است و مدیران باید این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 10 December 2019

به گزارش تابناک ایلام  ؛ مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۹ توسط رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، گفت: مجموعه رایزنی‌های مسئولان و در راس آنها استاندار ایلام سبب شد با وجود شرایط سخت مالی کشور و منفک کردن سهم عمده درآمدهای نفتی از بودجه ۹۹، بودجه این استان بالاتر از ۹ استان کشور قرار گیرد.

 آیت قیصربیگی اظهار داشت: ایلام کوچک‌ترین استان کشور از بعد جمعیتی در توزیع بودجه ۹۹ است اما در توزیع اعتبارها در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: در این لایحه مجموع اعتبارهای استان از منابع مختلف در بودجه ۹۹ معادل هزار میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان است که این میزان نسبت به سال ۹۸ که یک هزار میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بوده ۱۸.۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه منابع عمومی بودجه ۹۹ کل کشور نسبت به سال گذشته ۸.۴ درصد رشد داشته است، گفت: اعتبارهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۵۱۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان با رشد ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته است.

قیصربیگی افزود: در این میان اعتبارهای هزینه‌ای استان نیز ۳۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۱.۳ درصد رشد داشته است.

قیصربیگی مجموع اعتبارهای اربعین را ۸۲ میلیارد تومان با ۳۴ درصد افزایش اعلام و تاکید کرد: اعتبارهای طرح‌های ملی و ملی استانی نیز با رشد ۲۹ درصدی به ۴۲۹ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان رسیده است.

وی به رشد قابل توجه طرح‌های ملی و ملی استانی شده در برخی حوزه‌ها اشاره و اضافه کرد: حوزه آب و خاک (منابع آب و کشاورزی) با رشد ۷۳.۳ درصد، راه و شهرسازی با رشد ۷۰.۱ درصد و بخش حمل و نقل با رشد ۲۴.۷ درصد بیشترین افزایش را نسبت به بودجه سال ۹۸ داشته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام یادآور شد: در بودجه سال ۹۹ سهم استان از محل اعتبارهای هزینه‌ای استانی کشور ۲.۲، از محل اعتبارهای تملک دارایی‌های استانی ۲.۱ درصد، از محل اعتبارهای توازن ۱.۷ درصد، از محل اعتبارهای ملی استانی شده ۱.۸ درصد و سهم استان از محل اعتبارهای ملی (مشخص) در کشور ۲.۹ درصد یعنی بیش از سه برابر شاخص جمعیت استان نسبت به کل کشور است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌های کشور دارد.

از مجموع جمعیت استان ۲۹۵ هزار و ۱۹۹ نفر معادل ۵۰.۹ درصد مرد و ۲۸۴هزار و ۹۵۹ نفر معادل ۴۹.۱ درصد جمعیت استان زن هستند.

تعداد خانوارهای این استان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، ۱۵۹ هزار و ۳۱۰ خانوار است.

۶۸ درصد جمعیت استان ایلام معادل ۳۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر در مناطق شهری و ۳۲ درصد از جمعیت این استان معادل ۱۸۴ هزار و ۴۴۴ نفر نیز در مناطق روستایی ساکن هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار