معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از تشکیل بیش از 4 هزار پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی خبر داد و گفت: 72 درصد از این پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه قضایی در این مراکز به مصالحه انجامیده است.
کد خبر: ۸۰۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 12 December 2019

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ فرزاد یاسمی در نشست تعاملی روسای کلانتری‌ها ومددکاران اجتماعی انتظامی استان ایلام، اظهار داشت: در 7 ماهه سال‌جاری تعداد 4 هزار و 326 پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان تشکیل که بیشترین علت مراجعه در زمینه‌های خانوادگی، نزاع ودرگیری، اجتماعی و حقوقی بوده و با تلاش کارشناسان مجرب دوایر مشاوره و مددکاری، 72 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

وی افزود: کلانتری‌ها در کارهای اجرایی و انتظامی فعال هستند و بیشترین ارتباط را با مردم دارند ویکی از سازمان‌هایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد امروز پلیس است پس می‌طلبد که این مراکز، ویترینی از اخلاق حسنه، رعایت حقوق شهروندی و تسکین دهنده آلام مردم باشند و سریعا به آن رسیدگی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: امروز از لحاظ رفتاری به یک مرحله واقعی رسیدیم چرا که بحث رفتاری اسلامی را در ارتباط کاری مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: تقریبا دو دهه است که کار مشاوره‌ای ومددکاری در کلانتری‌ها آغاز شده و روسا باید بیشترین منفعت را از مددکاران اجتماعی در بحث حوزه مدیریتی وسازمانی ببرند و بتوانند میزان پرونده‌های ارجاعی خود به مراکز قضایی را با مصالحه کمتر کنند.

یاسمی تصریح کرد: امروز اگر در حوزه کلانتری‌ها سارق یا معتاد یا اراذل و اوباشی هست روسای کلانتری‌ها می‌توانند  از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای تغییر در رفتار این طیف از افراد استفاده کنند تا جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی به نقش مشاوره و مددکاری در بحث درون سازمانی نیز اشاره و تصریح کرد: مددکاران از طریق برگزاری کلاس‌های مهارت ارتباطی برای کارکنان می‌توانند در خویشتن داری و بالا بردن آستانه تحمل کارکنان وکنترل خشم تاثیر بسزایی داشته باشند. 

در ادامه صابری‌نژاد از اساتید دانشگاهی استان ایلام نیز در این نشست تعاملی اظهار داشت: یکی از خصوصیات زیبای خداوند که از آن لذت می‌بریم این است که خداوند تصمیم گیر و منظم است و پلیس در جایگاهی قرار گرفته که تصمیم می‌گیرد ونظم می‌دهد.

وی افزود: در این سازمان با توجه به حساسیت شغلی باید نوع ارتباط با کارکنان و مراجعه کنندگان با دید باز باشد و قضاوت‌های سریع نداشته باشید و مهارت‌های ارتباطی را تقویت کنیم و ابتدا مسائل را هنجاریابی کنیم وشرایط را بسنجیم بعد تصمیم بگیریم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: متاسفانه  بالای 75 درصد روابط خانوادگی، بیمار و منجر به طلاق عاطفی شده که ناشی از مهارت‌های ارتباطی ضعیف است و مددکاران وروسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که نقش بسزایی را در کاهش پرونده‌های قضایی وسازش دارند باید از مهارت‌های کلامی وغیر کلامی آگاهی لازم را داشته باشند و در جهت اعتلای شخصیتی و رفتاری کارکنان و مراجعه کنندگان  تلاش کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار