مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات لازم با کمک رییس سازمان مدیریت بحران کشور ، از سوی شهرداری تهران در حال گسیل به اهواز است.
کد خبر: ۸۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 19 December 2019

کیامرث حاجی زاده بیان کرد: با توجه به وضعیت آبگرفتگی در خیابانهای اهواز پیگیرهایی برای اعزام ماشین آلات به اهواز صورت گرفت که بامداد امروز ۳۶ نفر از کارکنان آتش نشانی تهران به همراه ۱۵ دستگاه خودروی سنگین و سبک از جمله سه دستگاه جرثقیل سه تن، یک دستگاه آنگلو تک کابین،۲ دستگاه نورافشان ایسوزو با مولد برق دیزل، یک.دستگاع خودروی AFنجات سنگین، یک.دستگاه کفی ایسوزو ویژه حمل تجهیزات، ۲ دستگاه خودروی کاپرا،یک دستگاه خودروی، پیکاپ و چهار دستگاه خودروی سمند در حال اعزام به اهواز هستند.  

وی ادامه داد: همچنین تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه آب از معابر و منازل شامل ۲ دستگاه پمپ سنگین واریسکو ۶ هزار لیتر در دقیقه، ۲ دستگاه پمپ آبارا پنج هزار و ۵۰۰ لیتر در دقیقه، پنج  دستگاه پمپ پرتابل فوکس یک هزار و ۶۰۰لیتر در دقیقه،۴۰  دستگاه پمپ های کف کشs۲۰ و لجن کش ۳۰۱۰با دبی یک هزار لیتر در دقیقه سه فاز و تکفاز مخصوص آبکشی از منازل و محیط های بسته، چهار دستگاه موتور برق جکو، ۸۰ بند لوله آب ۲.۵اینچ، ۴۹ بند لوله آب۱.۵ اینچ و ۲۵ دستگاه تاکی واکی به اهواز ارسال میشود.

وی با اشاره به بارش کمسابقه در مدت ۲ تا سه ساعت در اهواز در عصر دوشنبه هفته جاری بیان کرد:نبود زیرساخت‌های شهری و آب و فاضلاب باعث آبگرفتگی وسیع در اهواز و برخی شهرهای خوزستان شده به طوری که چند روز شهرهای خوزستان با آبگرفتگی ناشی از بارندگی درگیر هستند.

وی افزود: این مشکلات ناشی از نبود زیرساخت‌های مناسب، نبود شبکه فاضلاب و شبکه جمعآوری آب‌های سطحی است. پس از وقوع بارندگی تمامی امکانات موردنیاز خوزستان برای خروج از این وضعیت بسیح شده است.

بر اساس گزارش ایرنا عصر روز دوشنبه هفته جاری با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت بیش از ۲ روز همچنان بسیاری از مناطق این استان درگیر آبگرفتگی هستند.

در پی آبگرفتگی مناطق مختلف خوزستان و بر اساس تصمیم مدیریت بحران خوزستان مدارس نوبت صبح و عصر ۱۳ شهرستان این استان در روز دوشنبه و مدارس نوبت صبح ۱۳ شهرستان خوزستان در روز سه شنبه هفته جاری تعطیل اعلام شد.

همچنین مدارس نوبت عصر شهرستان های اهواز، کارون، شادگان، خرمشهر و آبادان نیز در روز سه شنبه هفته جاری تعطیل شدند.

به دلیل تدام آب گرفتگی در برخی مناطق استان ادارات شهرستان های اهواز ،کارون و آبادان نیز در روز سه شنبه و مدارس ۲ نوبت شهرستان های اهواز و کارون در روز چهارشنبه تعطیل شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار