با در کنار هم قرار دادن این دو سخن مهم نماینده ولی فقیه در استان می توان به کنه موضوع واهمیت آن در شرایط حساس کشور پی برد ،امام جمعه ایلام متفاوت تر از همقطاران خود وبا درک درست و اصولی از شرایط حساس کشور مواردی را بر زبان آورده اند که لازمه شرایط فعلی کشور است .
کد خبر: ۸۰۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 23 December 2019

تابناک ایلام::امام جمعه ایلام در هفته جاری در خصوص وضعیت سیاسی حاکم بر کشور و شرایط موجود دو موضع قابل تامل داشتند ،اولین موضع ایشان به موضوع طرح استیضاح وزرا وزمزمه استیضاح رییس جمهور بود که ایشان در سخنانی طرح استیضاح وزرا را در شرایط کنونی نامناسب دانست و گفت: برخی دیگر از نمایندگان در این شرایط که دشمن به‌دنبال سوءاستفاده از شرایط کشور و نظام است به‌دنبال استیضاح وزیر کشور و رئیس‌ جمهوری هستند که این موضوع سبب هرج‌ و مرج در کشور می‌شود.

ودومین موضع هم به وضعیت کشور و تلاش برخی جریانات سیاسی برای ترسیم تابلویی زشت وزننده از کشور بر می گردد ،حجه الاسلام کریمی تبار در سخنانی با اشاره به تلاش های دشمن برای ایجاد یاس وناامیدی در کشور گفت :سیاه نمایی و ناامید کردن مردم حربه دشمن است و باید برای مردم تبیین شود که امروز در اوج عزتمندی هستیم.

با در کنار هم قرار دادن این دو سخن مهم نماینده ولی فقیه در استان می توان به کنه موضوع واهمیت آن در شرایط حساس کشور پی برد ،امام جمعه ایلام متفاوت تر از همقطاران خود وبا درک درست و اصولی از شرایط حساس کشور مواردی را بر زبان آورده اند که لازمه شرایط فعلی کشور است .

در ست زمانیکه کشور در عمق مشکلات ناشی از تحریمهای اقتصادی گرفتار شده ومسئولین باید تلاش خود رابر یافتن راهی برای عدم تحقق خواسته های دشمن از چرایی تحریم های اقتصادی ،یعنی ایجاد نارضایتی در کشور وبه زانو دراوردن نظام متمرکز نمایند ،این روزها شاهد اتخاذ مواضعی از سوی برخی تریبون داران وجریانهای سیاسی در کشور هستیم که با اهداف عاملین بیرونی این روزهای شرایط کشور مغایرت ندارد .

در حالیکه مسئولین کشور اعم از مدیران ارشد ومیانی ،جریانات سیاسی ،تریبون داران ،رسانه ها و..بایستی تمامی عزم خود را برای برون رفت از شرایط جاری کشور جزم نمایند تا شرایط اقتصادی و اجتماعی جاری به بستری برای ایجاد نارضایتی ،بی اعتمادی ودرنهایت شکل گیری اعتراضات خیابانی بر علیه نظام تبدیل نشود ،اما عده ای شرایط حاد کشور را به فرصتی برای تخریب وتضعیف جریان سیاسی حاکم وانتقام جویی های انتخاباتی مبدل کرده اند .

این گروه که در آن ائمه جمعه ،وعاظ ،گزارشگران رسانه ملی ،تهیه کنندگان ومدیران رسانه ملی ،مداحان ،برخی رسانه ها و شبکه های منسجم مجازی جای گرفته است ،با تمام قدرت عملیات تخریب دولت را در دستور کار قرار داده و وضعیت جاری کشور را پرچم اثبات ادعای خویش ،یعنی برتری جویی بر رقیب سیاسی قرار داده اند .

آنان با پشت پا زدن به منافع ملی ،منافع فردی وباندی را نصب العین قرار داده و با القاء ناامیدی وترسیم تابلویی نازیبا از شرایط و وضعیت کشور و انتساب آن به جریان سیاسی رقیب  ،تمامی رشته های چهل ساله اخیر نظام را پنبه کرده اند .

به هرحال در نظام های مردمسالار ،رقابت انتخاباتی امری پذیرفته شده است ،تاجایی که نمایندگان جریانهای سیاسی با بررسی و تبیین عملکرد ها وارایه برنامه های بهتر ،تغییر افکار عمومی به نفع خود را دنبال می کنند ،اما تمامی این تلاش ها و برنامه ریزی ها دارای چارچوب بوده و تمامی طرح ها با پیوست منافع ملی کشور ارایه می شوند ،اما اینجا در کشور ما موازین واصول کار سیاسی جابجا شده ،منافع ملی به حاشیه رفته و منافع فردی باندی چارچوب رفتارهای سیاسی قرار گرفته است .

رفتارهای عمدتا افراطی و هیجانی سیاسیون وعقبه رسانه ای و مجازی حتی بدون درک شرایط بحرانی کشور به گونه ایست که انگار دستور عملیاتی آن  از اتاق فکر برنامه ریزان بیرونی در تل آویو ،آلبانی و کاخ سفید صادر شده است ،چرا که هیچ عقل سلیمی که منافع ملی کشورش ذره ای برای او اهمیت داشته باشد ،در وسط بحران های اخیر موضوع استیضاح رییس جمهور و استیضاح وزرا به منظور از اکثریت انداختن کابینه را مطرح نمی کند.

در ست است در کشور رفتارهای غیر اصولی از سوی تمامی ارکان را شاهدیم ،اتخاذ تصمیمات خلق الساعه بیرون از چارچوب های دمکراسی به مشکلات کشور دامن زده است ،ارکان تصمیم گیری مردمسالارانه به حاشیه رانده شده اند ،کشور با مشکلات و چالش های گوناگون اقتصادی واجتماعی روبروست ،اما نمی توان بانی تمامی این مشکلات را دولت فعلی قلمداد کرد ودر وسط دعوا دنبال تعیین نرخ بود !

این روزها صداهای عجیبی از برخی تریبون ها به گوش می رسد ،صداهایی که در آن رگه هایی از عداوت لمس می شود ،به یقین این صداها نمی تواند صدای خودی  ودلسوزی برای کشورقلمداد شود ،چرا که گوش هایی که آن را می شنوند به گونه ای تحلیل وتفسیر می کنند که خروجی آن چیزی جز ناامیدی ،بی اعتمادی و افزایش شکاف بین مردم ومسئولین نیست!

برخی به گونه ای در دلبستگی قدرت غرق شده و از شرایط جاری کشور به وجد آمده که تنها به قدرت می اندیشند ،همین  اندیشه کاذب  ،قدرت تحلیل اهم ومهم نمودن مسال وشرایط کشور را از آنان سلب نموده،لذا صحبتها ومواضعی را تخاذ می کنند که از آن بوی همدلی ووحدت وکمک به حل مسایل کشور به مشام نمی رسد .

بررسی مواضع اخیر ائمه جمعه خصوصا برخی شهرهای بزرگ از گم شدن منافع ملی به عنوان ضرورتی مهم در این تریبون ها حکایت دارد . متاسفانه برخی ائمه جمعه خود را در سطح سخنگوی یک جریان سیاسی تقلیل داده وبا کوبیدن بر طبل دو دستگی و افتراق ،به گونه ای قضاوت می کنند که انگار تمامی مشکلات کشور همین چهار سال متولد شده وبا رفتن این دولت ،کشور مدینه فاضله خواهد شد . به این هم فکر نمی کنند که با روی کار آمدن دولت بعدی آش همین آش وکاسه همین کاسه خواهد بود ،آنوقت باید چه جوری اعتبار ریخته خود را جمع آوری کنند ؟!

بدون شک سخنان اخیر امام جمعه محترم ایلام را می توان مواضعی در قاموس یک ایرانی ومسئول دلسوز معنا نمود که با درک درست واصولی از شرایط کشور اتخاذ شده است . امام جمعه باید نماد وحدت وهمدلی باشد ،هرجایی بدلیل تعارض دیدگاهها ،مسیر خدمت به مردم واجرای برنامه های دولت ونظام قفل شد،اینجا باید امام جمعه مسئولیت حقیقی خود را نمایش داده ومحور وحدت ورفع تعارضات قرار گیرد.

بی تعارف وتکلف باید بگوییم که  این روزها امام جمعه ایلام  تصویر واقعی وعینی یک امام جمعه است ،امام جمعه ای که سمت وسوی سیاسی ندارد ،محور وحدت وهمدلی است ،کارهای خوب وارزشمند دولت را در تریبون به نام نظام می گوید ،نارسایی ها را هم بدون چاشنی تخریب تبیین می کند ،در افق دید بلندش منافع ملی کشور ترسیم شده وبر آن اساس موضع می گیرد وسخن می راند!

سوای از سادگی ،بی تکلفی ،مردمداری و اخلاقمداری که بعنوان نمادهای ساده زیستی مورد انتظار از یک مقام مسئول که در وی متجلیست ،این امام جمعه هرگز سخنی بر زبان نیاورده است که از ان بوی تخریب و نادیده انگاشتن مسئولین کشوری با هر دیدگاه سیاسی به مشام برسد ،اینجاست که یک امام جمعه می تواند محور کاهش فاصله بین مردم ومسئولین قرار گیرد ،اینجاست که یک مسئول می تواند الگویی برای تسری بخشی سیاست اخلاقمدارانه قرار گیرد .

بی گمان اگر رفتار ومشی سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی حجه الاسلام اله نور کریمی تبار الگوی رفتاری سایر ائمه جمعه کشور قرار گیرد ،راه برون رفت کشور از گردنه سخت ونفس گیر جاری هموار تر خواهد شد ،امام جمعه وزنه ای خواهد شد تا در تکانه های شدید اقتصادی واجتماعی وامنیتی ،تعادل بخش امور باشد .البته پیش زمینه تحقق این الگوسازی آغاز از درون است و ائمه جمعه شهرستانهای استان باید قبل از  دیگران ،رفتار،سکنات ومشی رفتاری نماینده ولی فقیه در استان را الگوی خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
درود بر امام جمعه فهیم ایلام و درود بر نگارنده مطلب!
خويي
|
Netherlands
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
ملي گرايي حس خوبي كه در ما كشته ميشود اگر اين حس تقويت شود خيلي از دردها ومشكلات را ميتوان به نام ايران ملي تحمل كرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار