مدیرکل ثبت احوال استان ایلام:
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام از صدور ۲۵۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار از این شناسنامه‌ها تحویل مردم داده شده است.
کد خبر: ۸۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 25 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان ایلام در مراسم روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: از بدو تاسیس ثبت احوال تا امروز این سازمان با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده است، اما در مسیر رشد و بالندگی در راستای خدمتگذاری صادقانه وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: در حوزه ثبت وقایع حیاتی به عنوان کار زیرساختی و اساسی در ایلام،  ۹۹/۸ درصد وقایع در مهلت قانونی ثبت می‌شود، که اگر این کار مهم به موقع انجام نشود برخی دستگاه‌های استان با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیام اینکه حفظ و صدور اسناد هویتی مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی ثبت احوال استان تعویض شناسنامه‌های قدیم به جدید  مکانیزه است که امروزه این کار مهم به مدد تجهیزات فنی نوسازی چاپگرها و... انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است، که حدود ۳۰ هزار از این شناسنامه‌ها در ۹ ماهه اول تحویل مردم داده شده است.

تیموری عنوان کرد: یکی از کارهای محوری و سیاست‌های دولت بحث صدور کارت ملی هوشنمند است در این راستا تاکنون ۴۰۴ هزار نفر از مردم استان کارت هوشمند دارند که معادل ۸۷ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال است.

وی یادآور شد: همچنین در سال‌جاری ۲۰۰ نفر از افرادی که فاقد شناسنامه بودند تعیین تکلیف شده و این موضوع کار بسیار مهمی محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰ نوع خدمت  در ثبت احوال شهرستان‌های ایلام انجام می‌شود،که در ۹ ماه اول سال‌جاری بیش از ۷۰ هزار نفر به این ادارات مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیعه بودن صددرصدی مردم ایلام، انتخاب نام  معصومین در صدر انتخاب اسامی از سوی والدین است.

تیموری اذعان کرد: در نه ماهه اول سال‌جاری ۶ هزار ۵۲۵ واقعه ولادت، ۱۹۱٠ واقعه وفات، ۳ هزار و ۶۸۷ واقعه ازدواج و ۶۲۴ واقعه طلاق در این استان ثبت شده است.

پیوند بین ملیت و اسلامیت باعث سربلندی نظام و کشور شده است

در ادامه محمد نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام اظهار داشت: پیوند بین ملیت و اسلامیت باعث سربلند نظام و کشور شده است.

وی افزود: مهم‌ترین نهاد مدنی، دموکراسی و مردم سالاری در کشور ما انتخابات است و ثبت احوال یکی از متولیان مهم این امر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در ادامه به اولین اسم و فامیل ایرانی به نام فاطمه ایرانی در یک قرن گذشته اشاره کرده و گفت: این اسم می‌تواند نمادی از پیوند بین ملیت و اسلامیت در ایران باشد.

وی ادامه داد: تاریخ سیاسی کشور نشات گرفته از هویت ملی و اسلامی است، امروز هویت ایرانی و اسلامی به هم پیوند خورده است و این باعث موفقیت ماست.

نوذری خاطرنشان کرد: ثبت احوال یکی از دستگاهای خوب، کارآمد و توانمند استان است که سبب تحرک و پویایی در جامعه شده است.

 وی اضافه کرد: ثبت احوال همواره در کشورها نقش هویت ملی را  ایفا می‌کند و برنامه ریزی کارکردهای اجتماعی نیازمند آمار است، این امر مهم بر عهده ثبت احوال است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار