جلال میرزایی:
با پیگیری های استاندار ایلام و تلاش های جلال میرزایی نماینده ایلام با تصویب هیات دولت ، پرونده ارتقاء هلیلان به شهرستان نیز بسته شد ،تا مردم این دیار نیز بتوانند از قِبَل این ارتقاء طعم شیرین پیشرفت وخروج از زیر غبار سنگین محرومیت را بچشند ،اما به یقین این مهم تنها با یک جابجایی اسمی  محقق نخواهد شد و توسعه پایدار با بار معنایی پر اهمیت خود ،عزم جدی وزیرساختها و توجه ویژه دولت را می طلبد.اما به هر تقدیر خرسندیم که در میان مشکلات بزرگ اقتصادی واجتماعی  ودر سایه سنگین ناامیدی مترتب بر جامعه ،بارقه ای از امید وشور وشعف را در مردم این سامان شاهد بودیم ،لذا باید قدردان تلاش های استاندار ونماینده مردم استان ،معاون سیاسی و همه تاثیرگذاران این پروسه باشیم.
کد خبر: ۸۰۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 30 December 2019

تابناک ایلام :: این سالها بسیاری از مردم مناطق مختلف استان ایلام ،راه فرار از زیر سایه سنگین تبعیض وبی عدالتی در توسعه وپیشرفت وترقی را در ارتقاء جستجو می کنند ،همین موضوع باعث شد تا در سالیان گذشته برخی از بخش های مختلف استان از شهرستانها انتزاع وبه شهرستانهای مجزای وبرخی روستاها نیز به بخش  تبدیل شوند.

روند این ارتقاها و حتی به رغم تاثیر ناچیز آن در تغییر همه جانبه وضعیت مناطق ارتقاء یافته باعث شد تا مناطق مختلف استان موضوع ارتقاء را به عنوان یک مطالبه جدی قلمداد ودر انتخابات متعدد بعنوان شرط رای در دستور کار رای دهندگان وداطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

در ادوار گذشته بودند کاندیداهایی که از همین مطالبه بعنوان برگی برنده برای راهیبابی خود به بهارستان بهره جستند وهمچنین نمایندگانی که در محقق نمودن وعده های خود دراین حوزه ناکام مانده وبه دلیل قهر وغضب مردم حوزه انتخابیه به نمایندگانی یکبار مصرف تبدیل و برای باردو م هرگز  رنگ نمایندگی را به چشم ندیدند.

ارتقاء بخش های ارکواز،بدره ،سیروان واخیرا هلیلان به شهرستان از آن دست ارتقاهایی که جا دارد آثارآن  به بحث گذاشته شود .در بین این مناطق هستند شهرستانهایی که تنها تاثیر ارتقاءتغییر تابلوهای بخشداری به فرمانداری بود و باگذشت چندسال از پروسه ارتقاء،مردم آن همچنان با مشکلات جدیدست وپنجه نرم می کنند . شاید اهداف انتخاباتی وشعارهای ناشی از آن در بزرگنمایی تاثیر ارتقا مناطق به شکل گیری توقعات وانتظاراتی در بین مردم این مناطق تاثیر گذاشته که این موضوع اینگونه برای ساکنین این مناطق حیثیتی شده است ،اما واقعیت این است تاثیرات واقعی ارتقاء با سطح انتظارات مردمی همچنان فاصله دارد .

به هرحال ؛با پیگیری های استاندار ایلام و تلاش های جلال میرزایی نماینده ایلام با تصویب هیات دولت ، پرونده ارتقاء هلیلان به شهرستان نیز بسته شد ،تا مردم این دیار نیز بتوانند از قِبَل این ارتقاء طعم شیرین پیشرفت وخروج از زیر غبار سنگین محرومیت را بچشند ،اما به یقین این مهم تنها با یک جابجایی اسمی  محقق نخواهد شد و توسعه پایدار با بار معنایی پر اهمیت خود ،عزم جدی وزیرساختها و توجه ویژه دولت را می طلبد.اما به هر تقدیر خرسندیم که در میان مشکلات بزرگ اقتصادی واجتماعی  ودر سایه سنگین ناامیدی مترتب بر جامعه ،بارقه ای از امید وشور وشعف را در مردم این سامان شاهد بودیم ،لذا باید قدردان تلاش های استاندار ونماینده مردم استان ،معاون سیاسی و همه تاثیرگذاران این پروسه باشیم.

بر همین اساس پس از تصویب این طرح در هیات دولت واعلام آن از سوی نماینده مردم در مجلس واستاندار ایلام که بخش اعطمی از مباحث فضای مجازی استان رابه خود اختصاص داد ،گفتگویی رابا جلال میرزایی ترتیب دادیم که ذیلا آمده است .

 جلال میرزایی با اشاره قرار گرفتن پرونده ارتقای هلیلان در ایستگاه آخر گفت :پروسه ارتقای هلیلان به بخش از زمان استاندار پیشین استارت زده شد اما هر بار به دلایلی قانونی به درب بسته برخورد به گونه ایکه  سه بار طرح  ارتقاء بخش هلیلان به شهرستان  از وزارت کشور برای رفع ایرادات قانونی  ارجاع داده شده بود .

وی ادامه داد : بعد از استقرار آقای سلیمانی دشتکی  و  معاون سیاسی ایشان در استان ، اصلاحات مدنظر وزارت کشور در ین پرونده اعمال که درنهایت با پیگیری های صورت گرفته در کمیته مربوطه به تصویب رسید.

 میرزایی افزود: پس از دیدارهای چندماه پیش  جمعی از مردم محلی هلیلان  ، شورای شهر  و بزرگان این منطقه  با معاون وزیر کشور و مدیرکل مربوط به تقسیمات کشوری، درنهایت  پرونده ارتقاء بخش هلیلان به تصویب وزارت کشور رسید. این پرونده پس از طی نمودن سیکل قانونی خود و با قول مساعد مسئولین وزارت کشور در کمیته سیاسی واجتماعی دولت مطرح وبا پیگیری های صورت گرفته در آنجا نیز نظر اعضای این کمیته به تایید وتصویب این پرونده معطوف شد .

نماینده ایلام با اشاره به استمرار پیگیری های صورت گرفته برای تصویب نهایی این طرح یاد آور شد : تقریبا مدت پنح هفته از ارایه این پرونده به هیات دولت می گذرد که با رایزنی های صورت گرفته و مکاتبه با معاون رییس جمهور موضوع در دستور کار جدی هیات دولت قرار گرفت ،دراین مدت استاندار ایلام وبنده با مکاتبه ودنبال نمودن مرتب ،موضوع طرح وتصویب آن در هیات دولت را پیگیری نمودیم .

میرزایی بیان داشت : بالاخره روز گذشته با تلاش معاون پارلمانی رییس جمهوری ، پیگیری های انجام شده و تلاشهای دکتر سیمایی در هیئت دولت این خواسته مردم خوب وفهیم هلیلان محقق شد. در هیأت وزیران به تصویب رسیدکه جا دارد به مردم خوب هلیلان تبریک عرض کنم.

وی گفت :به نوعی سیاست دولت این است ؛مناطقی که مسافت انها  با مرکز استان زیاد است و  ویژگی های لازم از نظر بعد مسافت  و جمعیت کافی را دارا می باشند در تقسیمات ارتقا پیدا کنند، قطعاً ارتقاء این مناطق نقش موثری در جذب منابع بیشتر و شتاب گرفتن روند توسعه آنها را به دنبال خواهد داشت .

میرزایی در خصوص وضعیت پرونده ارتقای دهستان آسمان آباد به بخش تصریح کرد : مردم شریف آسمان در جریان هستند که در ابتدای حضورم در مجلس ،آقای جلالی مدیر تقسیمات کشوری وزارت کشور را جهت آغاز فرایند ارتقای این منطقه به آسمان آباد دعوت نمودیم . چند هفته گذشته با حضور اعضای شورای شهر آسمان آباد وجمعی از بزرگان این منطقه موضوع در وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد: قرار بود که مدیرکل تقسیمات کشوری در این خصوص مکاتبه ای داشته باشند ،قطعا این مکاتبات در راستای تسریع روند ارتقا خواهد بود وبا توجه به تاکید وپیگیری استاندار محترم ،یقینا با رفع نواقص و ایرادات ،پرونده ارتقای این منطقه نیز سرعت خواهد گرفت ،مردم خوب آسمان آباد اطمینان داشته باشند که پیگیر به سرانجام رسیدن این پرونده خواهم بود. 

نماینده ایلام در خصوص پرونده ارتقای بخش چوار هم گفت : در خصوص ارتقای بخش چوار هم بخش زیادی از کارهای مربوط به ارتقا انجام شده است ،هرچند مسئولین مربوطه قول داده اند که موضوع پس از انتخابات پیگیری شود ،اما در این مدت اصلاحات موزد نیاز جهت تسریع پروسه ارتقا اعمال خواهد شد .

وی افزود : با پیگیری های  صورت گرفته از سوی  استاندار ایلام و بنده ، قول مساعد گرفته شده تا بعد از انتخابات پرونده این بخش به سرانجام برسد . ولی در این خصوص  ملاحظاتی هم وجود دارد، وزارت کشور سعی بر این دارد  که با ارتقا این بخش  مشکلی برای ایلام پیش نیاید ،و این موضوع هم با  رفع اصلاحات مورد نیاز قابل رفع است .

میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح موضوع استفاده انتخاباتی از ارتقای این مناطق وضرورت موکول شدن به بعد از انتخابات گفت :بنده الان نماینده هستم وتا هفتم خرداد این وظیفه همچنان بر عهده ام قرار دارد و کاندیاتوری ام با فعالیتها ووظبفه قانونی نایندگی ام منافاتی ندارد .

وی درادامه یادآور شد :بحث کاندیداتوری وانجام وظیفه نمایندگی دو مقوله کاملا جدا از هم هستند ،دراین مدت بسیاری از مسال استان را پیگیری نموده ومقوله کاندیداتوری وشائبه های مطروحه نباید در روند وظایف نمایندگی مردم خللی ایجاد کند ،دراین مدت نه تنها کوتاهی نکرده ام ،بلکه کارهای بزرگی را پیگیری نموده ام اما هرگز از این موضوع استفاده ابزاری نکرده و مجددا تاکید می کنم هرگز اهل وعده دادن و یا بزرگنمایی کارهای انجام شده نبوده ام .

نماینده مردم ایلام درپایان بیان داشت : ما در آستانه انتخابات باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم ،چرا که ایجاد امید در مردم باعث تحرک بیشتر در انتخابات خواهد شد  .انتظارم از برخی دوستان دواطلب نمایندگی و کسانی که کار انتخاباتی انجام می دهند این است که  دنبال تخریب نباشند ،چراکه کسی  از تخریب نتیجه‌ای نخواهد گرفتو باید اجازه داد که اقدمات و تلاش های دولت باتوجه به فشارها و مشکلاتی که وجود دارد  برای مردم تشریح شود وبا طرح برخی از مسائل آنها را  کمرنگ نکنند ./م

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
باز هم بساط و ترفندهای جذب رأی!!!! و ادعای شریف بودن مردم اما فقط در این مقطع.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
با آرزوی موفقیت برای نماینده فهیم و زحمت کش ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار