مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پس از بازرسی و بازدید کارشناسان اداره کل از واحدهای تولیدی و سطح #بازار تعداد ۱۱۵ مورد کالای غیر استاندارد شناسایی و به دلیل مغایرت با استانداردهای ملی، نداشتن نشان استاندارد و عدم کیفیت توقیف و جمع آوری شدند.
کد خبر: ۸۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 11 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی اظهار داشت: بیشترین کالای شناسایی شده در بازرسی‌ها شامل: قند، شکر، عرقیجات، بلوک‌های پلی استایرن سقفی، موزاییک، گاز تک شعله، چراغ خودرو و فیلتر هوا بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: هموطنان عزیر توجه داشته باشند علامت استاندارد بدون کد ده رقمی رهگیری استاندارد قابل اطمینان نیست و در خصوص کالاهایی که دارای علامت استاندارد و از نظر شکل ظاهری و یا کیفیت دارای مشکل هستند، احتمال جعل علامت استاندارد وجود دارد، لذا جهت سنجش اصالت علامت استاندارد می‌توان کد ده رقمی را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرد.

همتی در پایان با اشاره به اینکه، در بوفه مدارس نیز مواد خوراکی مشمول استاندارد اجباری به فروش می‌رسد، افزود: از ابتدای سال تحصیلی ۹۸، کارشناسان این اداره کل اقدام به بازرسی بوفه مدارس کردند و به منظور افزایش این کنترل‌ها در بوفه‌های مدارس از دانش آموزان مشتاق به همکاری با اداره کل استاندارد استان، به عنوان دوستار و بازرس استاندارد در مدارس همکاری کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار