دبیر ستاد تسهیل تولید در استان ؛
دبیر ستاد تسهیل تولید در استان ایلام گفت: در مجموع 223 میلیارد تومان در ستاد تسهیل تولید برای تولیدکنندگان استان ایلام مصوب شده است که از این میزان، بیش از 10 میلیارد به تولید کنندگان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۱۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 11 January 2020

به گزارش تابناک ایلام، ستاد تسهیل تولید در استان ایلام وظیفه اصلاح قوانین مغایر با تولید و پیشنهاد این اصلاح به مراجع ذیصلاح و ارائه تسهیلات مالی به تولیدکنندگان را برعهده دارد.

در این رابطه، یارالله نصیری دبیر ستاد تسهیل و رونق تولید استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 44 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 39 جلسه کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ایلام برگزار شده است.

وی با اشاره به نتایج برگزاری این جلسات، افزود: بررسی تعداد 265 فقره پرونده واحدهای تولیدی مشکل‌دار در بخش‌های مختلف و 482 مصوبه برای رفع مشکلات آنها نتیجه این جلسات بوده است؛ براساس پایش عملکردی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تاکنون از تعداد 482 مصوبه 279 مورد اجرایی شده و 203 مورد دیگر در دست اجرا هستند. 

دبیر ستاد تسهیل استان ایلام تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام از جمله کارگروه‌های فعال در سطح سازمان‌های استانی است و در رتبه بالایی از نظر تشکیل جلسات هفتگی و ماهانه قرار دارد. 

نصیری با اشاره به آمار تسهیلات این ستاد در سال جاری، بیان کرد: پرداخت تسهیلات به جامعه هدف از چندین محل شامل، رونق تولید، تبصره 18 و اشتغال روستایی صورت می‌گیرد، براساس آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تاکنون از محل تسهیلات رونق تولید 1200 میلیارد ریال، تسهیلات تبصره 18 بیش از 1030 میلیارد ریال تصویب و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که از این مبلغ تاکنون 107 میلیارد ریال پرداخت و مابقی در دست بررسی بوده و به مرور پرداخت خواهد شد و از محل طرح اشتغال روستایی نیز 361 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: تمام صاحبان واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و مجریان طرح‌های در دست اجرا که برمبنای دستورالعمل تسهیلات ابلاغی واجد شرایط لازم باشند، امکان دریافت تسهیلات را دارند.  

نصیری با اشاره به معیار ارائه تسهیلات به تولیدکننده‌ها، گفت: پرداخت تسهیلات در راستای رفع کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و همچنین به طرح‌های ایجادی در روستاها با هدف اشتغال‌زایی پایدار بوده است.  

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل، چه مقدار همراهی می‌کنند، تصریح کرد: بانک‌ها براساس اعتبارات ابلاغی به آنان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند، عموما بانک‌های عامل همکاری مناسبی با بخش تولید دارند و کمتر مشاهده شده که بانکی بدون دلایل کارشناسی و قانونی مانع پرداخت تسهیلات به جامعه هدف شوند. 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، با بیان اینکه کدام پیشنهادهای اصلاح قوانین به مراجع ارسال شده است، گفت: عمده دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی در زمینه اجرای ماموریت‌های محوله در صورت نیاز به اصلاح و ضرورت طرح پیشنهاد برای بهبود بهتر، موارد در اسرع وقت به مرجع صادر کننده اعلام می‌شود./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار