۴۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۴٠ هزار تن سیب از گمرک‌های استان به کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر شده‌است.
کد خبر: ۸۱۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 12 January 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛رسول جلیلی گفت:روزانه ۶۰۰ تن محصول سیب درختی از طریق مرزهای مختلف به کشورهای همسایه از قبیل عراق، ترکمنستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیب درختی در تمامی شهرها و مناطق استان کاشت و تولید می‌شود، افزود: بیشترین سطح تولید سیب به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و اشنویه، میاندوآب، سلماس و مهاباد است.
جلیلی افزود: آذربایجان‌غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که توجه ویژه به زیرساخت‌ها از جمله سورت و بسته‌بندی، به‌روزرسانی صنایع تبدیلی و تکمیلی و واحدهای سردخانه‌ای در جهت کمک به افزایش صادرات این محصول ضروری است.
وی اضافه کرد: رفع موانع تعرفه‌ای در برخی از بازارهای هدف، مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، نبود یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی به موقع و در حد کفایت و تجهیز ناوگان حمل و نقل به کامیون‌های یخچال دار از اهم چالش‌های پیش رو در جهت توسعه صادرات محصول سیب درختی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار