مدیر محیط زیست ایوان:
مدیر محیط زیست ایوان گفت: ۳۱ متخلف زیست محیطی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۱۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 13 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمودی افزود: متخلفان طی مدت یاد شده در مجموع ۸۸ میلیون ریال خسارت به محیط زیست شهرستان وارد کردند که برای جبران و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی یادآور شد: ۱۶۰ قطعه صید غیرمجاز آبزیان شامل ماهی معمولی، ۱۲ مورد شکار غیرمجاز ، ۱۰ مورد زنده گیری پرندگان و ۱۹ مورد شروع به شکار از جمله تخلفات صورت گرفته در این شهرستان است.

مدیر محیط زیست ایوان اضافه کرد: از متخلفان ۹ قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی، مقادیری فشنگ، ۱۰ رشته دام زنده گیری و چهار عدد قفس کشف و ضبط شده است.

محمودی تاکید کرد: تاکنون ۲۸ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده و پنج مورد نیز آلودگی محیط زیست ثبت شده است.

وی افزود: بیشتر حیوانات شکار شده گراز وحشی، تشی، خرگوش، کبک، تیهو، پرنده زنبورخوار و ماهی کپور بوده است.

مدیر محیط زیست ایوان تصریح کرد: وجود اسلحه های ساچمه زنی و شکاری فراوان در دست مردم و زنده گیری پرندگان از مشکلات زیست محیطی این منطقه است.

محمودی از شهروندان تقاضا کرد: هرگونه تخلف زیست محیطی را با شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت نسبت به بررسی آن ها اقدام شود.

منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت ۳۳ هزار هکتار در شمال و شمال غربی شهر ایلام، جنوب شهر سرابله و شرق ایوان واقع شده است که توسط محیط بانان ایلام، ایوان و چرداول حفاظت می شود.

منطقه حفاظت شده مانشت نیز به وسعت ۱۳ هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار