رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، موفق به دریافت استاندارد بین المللی ایزو 17025 شده است، گفت: آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام از پیشگامان اخذ و استقرار این استاندارد در سطح شرکت ملی گاز است.
کد خبر: ۸۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 13 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید گراوند اظهار داشت: برای ارتقا سطح فعالیت آزمایشگاه به سطح ملی و پس از آن بین المللی، اساسی ترین اقدام کسب ایزو 17025 می باشد که این استاندارد شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم مدیریت کیفیت را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر ‌می باشند.

وی با اشاره به اینکه این استاندارد شامل دو بخش الزامات مدیریتی و الزامات فنی می‌باشد و برآورده شدن این دو به معنی داشتن صلاحیت بر اساس ایزو 17025 است،اظهار داشت: الزامات مدیریتی شامل سازماندهی سیستم مدیریت کیفیت، کنترل مدارک، بازنگری درخواست‌ها، پیشنهادها و قراردادها، واگذاری آزمون و کالیبراسیون به پیمانکاران، خرید خدمات و ملزومات، ارائه خدمات به مشتریان، اقدامات پیشگیرانه، کنترل سوابق، ممیزی‌های داخلی و بازنگری‌های مدیریتی و شکایات است.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: بخش الزامات فنی شامل کارکنان، شرایط محیطی کار، روشهای آزمون و کالیبراسیون و صحه گذاری بر روشها، تجهیزات و امکانات ، نمونه‌برداری، تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون و گزارش‌دهی نتایج است.

گراوند به برخی از مزایای اخذ این استاندارد اشاره کرد و افزود: ارتقاء سطح آزمایشگاه‌ و کسب اعتبار ملی و بین‌المللی، افزایش اطمینان از صحت نتایج ارایه شده توسط آزمایشگاه‌، کسب اطمینان از کالیبره شدن مستمر تجهیزات آزمایشگاه‌، استاندارد کردن روشهای اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه‌، ارتقاء سطح مشتری مداری و امکان پذیرش آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع از طرف سازمان ملی استاندارد ایران می باشد.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام گفت: آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام دارای قابلیت‌های فنی بالایی از جمله انجام آزمایشات اندازه گیری جیوه در مقیاس نانوگرم و توانایی اندازه گیری 80 عنصر در فاز آبی در مقیاس نانو با استفاده از دستگاههای پیشرفته مانند پلاسمای کوپل القایی است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همش عدد سازیه.
اصلی ترین دستگاههای آزمایشگاه کار نمیکنند یا بصورت نمایشی در سرویس می باشند.
موادی دست چندم خریداری میکنند(دیگر از merc)نمیخرند.
ضروریترین وسیله تست مرکاپتان و گوگردشان کار نمیکند.دیتا سازی میکنند.
ریسشان هم هیچی از آزمایشگاه نمیدونه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار