معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی استان برای ارسال به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف از فردا دایر می شود.
کد خبر: ۸۱۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 14 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمدکرمی  در جلسه هم اندیشی ستاد بحران استان ایلام با محوریت چگونگی کمک به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باتوجه به بعد مسافت بین دو استان ایلام و سیستان و بلوچستان تمرکز کمک به این استان سیل زده بیشتر بر روی جمع آوری کمک های نقدی باشد.

وی افزود: دستگاه های مختلف، شرکت ها، مردم، خیرین پایگاه های مقاومت بسیج و پیمانکاران کمک های نقدی خود را به پایگاه های مردمی هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهند یا به شماره حساب های این ادارات واریز کنند.

کرمی یادآور شد: هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی در پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در نقاط مختلف استان ایلام، فهرست اقلام مورد نیاز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را برای اطلاع عموم مردم در کنار این پایگاه ها قرار دهند تا مردم بر حسب توان خود در این امر خیر و نوع دوستانه کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم از اهدای البسه و اسباب بازی دسته دوم خودداری کنند، اضافه کرد: اقلام غیرنقدی بعد از جمع آوری در قالب کاروان های ارسالی از استان ایلام به استان سیستان و بلوچستان اعزام می شود و همچنین اداوات راهسازی و لایروبی نیز با وجود طولانی بودن مسافت بین ۲ استان برای آنها ارسال می شود.

وی گفت: در صحبت هایی که با معاون عمرانی و مدیر بحران استانداری سیستان و بلوچستان امروز صبح داشتیم نیازهای این منطقه سیل زده احصا شد که مواد غذایی چون خرما، لوازم بهداشتی، البسه نو، آب معدنی، تانکر آب، ست های امداد، انواع ماشین آلات و ادوات راهسازی، آب و لجن کش، تیم های امدادی و چادر، پتو، ... از جمله موارد مورد نیاز مردم سیل زده این استان است.

کرمی یادآور شد: باتوجه به اینکه استان ایلام سابقه درگیری سیل را داشته شرایط بحرانی استان سیستان و بلوچستان قابل درک است و باید دستگاه های مختلف با ترغیب و تشویق کارکنان خود مبلغی هرچند اندک از حقوق آنها را برای کمک به مردم آسیب دیده سیستان و بلوچستان در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: کمک های نقدی و غیرنقدی استان ایلام اهدایی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان به وزارت کشور و مدیریت ستاد بحران گزارش می شود و با توجه به اندک بودن فرصت دستگاه ها از فردا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و همچین روز جمعه در مصلی شهر ایلام و تمام مساجد محل برگزاری نماز جمعه صندوق های جمع آوری کمک به سیل زدگان گذاشته شود.

در این نشست مدیرکل بهزیستی ایلام علاوه بر دایرکردن پایگاه جمع آوری کمک های مردمی، برای اعزام تیم های محب ( تیم های تخصصی حمایت های روانی اجتماعی افراد آسیب دیده در بلایای طبیعی) به استان سیستان و بلوچستان اعلام امادگی کرد.

مدیرعامل هلال احمر نیز از ارسال ۲ تریلی آب معدنی، ایجاد پایگاه، کمک گیری از خیرین خبر داد و گفت: در صورت اعلام نیاز سازمان تیم های امدادی و تجهیزات مورد نیاز به این استان اعزام می شوند.

سپاه امیر المومنین (ع) هم برای اعزام ۲ ماشین کمک های غیرنقدی و ادوات به استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد که در پایان این نشست مقرر شد تمام اقلام و ادوات مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان در قالب یک کاروان از سوی استان ایلام به این منطقه سیل زده ارسال شود.

شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام نیز تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم برای استان های کرمان و یزد به عنوان استان های معین سیستان و بلوچستان ارسال کرده است و ارسال گندم به استان های معین کماکان ادامه دارد.

سایر دستگاه ها نیز به فراخور توان و ظرفیت خود برای کمک به استان سیل زده سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار