رئیس میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی دره‌شهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار پروانه تولید کارگاهی و 50 پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی برای فعالان این حوزه صادر شده است.
کد خبر: ۸۱۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 20 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سید مجتبی فرهادی اظهار کرد: رونق بخشیدن به فعالیت‌های مربوط به صنایع دستی  و هدفمند کردن در جهت درآمدزایی بیشتر و اعطای تسهیلات از روستاهای بخش مرکزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده و چشم‌انداز این فعالیت تمام روستاهای استان است.

وی گفت: صنایع‌دستی یکی از فاکتورهای مهم در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است و صدور پروانه‌های تولید بیشتر در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی می‌تواند در  حفظ این میراث موثر باشد.

وی با بیان اینکه 7 رشته صنایع‌دستی در شهرستان دره شهر شامل گلیم نقش برجسته، تراش سنگ‌های قیمتی، زیورآلات، جاجیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی، کیف و چرم‌سازی و سفالگری فعال است، تصریح کرد: با اعطای تسهیلات بانکی و حمایت از بخش صنایع‌دستی و به‌ منظور تقویت و حمایت این بخش از صندوق توسعه ملی به 7 کارگاه فعال در این شهرستان با اشتغال‌زایی 30 نفر تسهیلات بانکی کم‌بهره واگذار شد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دره شهر با اشاره به اینکه 90درصد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان دره‌شهر را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار پروانه تولید کارگاهی و 50 پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی برای فعالان این حوزه صادر شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار