رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه رانندگی در شرایط برف و باران با روزهای عادی کاملا متفاوت است عنوان کرد : برابر سازمان هواشناسی از بعد ظهر امروز سامانه بارشی وارد استان شده و بارش برف و باران پیش بینی شده است .
کد خبر: ۸۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 21 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت: روزهای بارانی و برفی از پرحادثه ترین و خطرناکترین روزها برای رانندگی است و کنترل خودرو در این شرایط بسیار متفاوت تر از روزهای عادی خواهد بود

وی ادامه داد : رانندگی در این شرایط نامساعد ، خصوصا در جاده های کوهستانی و پرپیچ و خم و ارتفاعات مستلزم رعایت قوانین و مقررات است.

همتی زاده خطاب به رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان ایلام را دارند، گفت: با سرعت پایین رانندگی کنید در این شرایط جاده ها مرطوب و بسیار خطرناک هستند و زمان واکنش خودرو هنگام بارش باران کندتر است به همین دلیل هنگام رانندگی در هوای بارانی باید با سرعت کمتر از حد مجاز باشد با کاهش سرعت علاوه بر کاهش ریسک سر خوردن ، تایم بیشتری برای عکس العمل مناسب در مواجه با سوانح خواهد داشت.

وی گفت : تیم های طرح زمستانی پلیس راه با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در اختیار در ارتفاعات و گردنه های برف گیر مستقر هستند و از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ باشند جلوگیری می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار