مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دوازدهمین یادواره شهدای ایل شوهان با حضور پرشور مردم و مسئولان در مهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 25 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این مراسم گفت: شهیدان ضمن خلق حماسه های ماندگار، خالق کارهای بزرگی شدند و استراتژی های دشمنان را در منطقه تبدیل به تاکتیک کردند و تا سالهای خیلی دور دشمن را از اهداف و آرمانشان دور کردند.

وی اظهار کرد: اگر امروز ارتفاعات هزار قله یا به تعبیری گیژالکی در مقابل عظمت روحی مردم این مناطق قطعا کم می آورد بخاطر این است به جای اینکه شما مردم به شهیدانتان بپردازید و برای شهیدانتان مویه کنید و مادران شهدا که در این جمع هستند و در فراق فرزندانشان قد خمیده شده اند، به حاج قاسم پرداخته اید.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: درود بر بانیان این جلسه که خود شهیدان زنده اند و خالق متعال مقرر کرد اینها بمانند تا آن مسیر نورانی را ادامه دهند.

سردار شاکرمی ادامه داد: این روزها ایام الله هایی را پشت سر گذراندیم، سپهبد سلیمانی یک شخصیت راهبردی و افسانه ای بود، چون جهان اسلام امروز شخصیتی از دست داد که فاتح گستره جهان اسلام است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی وقتی به لبنان ورود کرد راه های مبارزاتی را به رزمندگان لبنانی یاد داد و اگر تا آن روز رزمندگان نتوانسته بودند در مقابل صهیونیست ها مقابله کنند، حاج قاسم روش مبارزه را به آنها آموخت.

وی اضافه کرد: اگر در سوریه مدیریت میدانی حاج قاسم نبود اگر نگاه بلند و آرمانی ایشان نبود سوریه قطعا در اختیار استکبار بود و همچنین سران ترکیه اذعان دارند اگر مدیریت میدانی شهید سلیمانی نبود ما هم در مقابل خطرات و تهدیداتی که بود کم می آوردیم.

سردار شاکرمی بیان کرد: اینجا دیار مهربانی است، دیار مهربانی به این معنا که مردان باصلابت ایل در مقابل مهمانان و شهدا با عظمت ایستاده اند و به خود اجازه نشستن نمی دهند. ما مردم ایلام بلکه از فتح المبین، شرهانی، چیلات، چنگوله، مهران، میمک و سومار همه در کنار هم هستیم و دست به دست هم داده ایم که در مقابل دشمن عظمت خلق کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عنوان کرد: گره شیر و تپه های 230 و چغاعسگر فقط رزم بچه های شوهان نیست بلکه رزمندگانی از سراسر کشور ایران اسلامی و ایلات دیگر به اینجا آمده و جانبازی کردند و در واقع چنگوله محل عروج چناری ها، جاسم امامی ها، یادگارامیدی ها، بسطامی ها و غیوری هاست که در کنار هم این عظمت خلق کردند.

وی ابراز کرد: این حماسه پایدار را به شما تبریک عرض میکنم و آیندگان حتما این عظمت را مطالعه می کنند که مردم چگونه فرزندانشان را نثار کردند و امروز بزرگترین شهید جهان اسلام را پیشانی شهیدانشان کردند.

سردار شاکرمی افزود: قاسم سلیمانی از نسل بسطامی ها، سابوته ها و ملکی هاست، آنها رفتند و خدای متعال مقدر کرد حاج قاسم در این زمان به آنها بپیوندد./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار