سخنان امام جمعه شهرستان مهران در خصوص رد صلاحیت کاندیدا های این دوره مجلس شواری اسلامی در حالی این هفته از تریبون نماز جمعه بیان شد که اگرموضوع صحت داشته باشد باید به حال جامعه ما گریست که چه کسانی می خواستند وکالت تمام وکمال ملت را عهده دار شوند که هوشیاری شورای نگهبان باعث شد آنها رد صلاحیت شوند ولی اگر این صحبت امام جمعه مهران صحت نداشته باشد، باز باید به حال جامعه گریست که چرا در تریبون رسمی که وظیفه وحدت درجامعه به عهده دارد ،شخصی بدون سندیت تنش اجتماعی را در جامعه ترویج کند ؟
کد خبر: ۸۱۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 25 January 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::" از شورای نگهبان به ویژه در استان ایلام ،بابت عمل شجاعانه اش در رد صلاحیت دزدان وغارتگران این دوره انتخابات تشکر وقدردانی می کنم." اینها عبارت وجملاتی است که  امام جمعه شهرستان مهران در نمازجمعه که وحدت بخش است بر زبان آورده است

 بدون شک تریبون نماز جمعه یکی از تریبون های مهم ورسمی کشور محسوب می شود، چرا که اقشارمختلف جامعه با گرایش وخط فکر های متفاوت با وحدت تمام هر هفته گرد هم می آیند تا نماز جماعت را بدور از سلایق سیاسی ، خط فکری وگرایش ها در کنار هم وپشت سر امام جمعه اقامه کنند .

در شرایطی که جامعه ما که لحاظ اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی بسیار بهم ریخته است شاهد تند روی برخی امامان جمعه در سطح کشور هستیم که تنش اجتماعی را در جامعه پر رنگ می کنند.این رفتارها نه تها وحدتی در پی ندارد بلکه شاهدتشدید  التهاب اجتماعی در جامعه وحتی در سطح بین الملل هستیم

سخنان امام جمعه شهرستان مهران در خصوص رد صلاحیت کاندیدا های این دوره مجلس شواری اسلامی در حالی این هفته از تریبون نماز جمعه بیان شد که اگرموضوع صحت داشته باشد باید به حال جامعه ما گریست که چه کسانی می خواستند وکالت تمام وکمال ملت را عهده دار شوند که هوشیاری شورای نگهبان باعث شد آنها رد صلاحیت شوند ولی  اگر این صحبت امام جمعه مهران صحت نداشته باشد، باز باید به حال جامعه گریست که چرا در تریبون رسمی که وظیفه وحدت درجامعه به عهده دارد ،شخصی بدون سندیت تنش اجتماعی را در جامعه ترویج کند ؟

خوب است که امام جمعه مهران به این مهم توجه کند که همه کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شواری اسلامی و... برابر قانون ابتدا به ساکن از سوی هیات اجرایی  از مراجع چهارگانه برای صلاحیت آنها استعلام  گرفته می شود واگر شخصی که دزد وغارتگرباشد قطعا این مراجع از اختیارات خود استفاده می کنند .چرا که این مراجع امین ،نظام ومردم هستند و اخوت وبرادری با کسی ندارند .حال اینکه امام جمعه مهران چطور وچگونه همه کسانی که رد صلاحیت شدن را دزد وغارتگر می داند سوالی است که باید  نهاد های مسئول برای افکار عمومی توضیح دهند چرا وچطور دزدان وغارتگران در مراجعه چهارگانه تائید شدند !

آقای امام جمعه ! همه افراد جامعه موافق صحبت های جنابعالی در بحث برخورد با دزدان وغارتگران هستند ولی به راستی نهادی همچون شواری نگهبان می تواند با دزدان وغارتگران برخورد کند ؟خیر چون برابر قانون این قوه قضاییه است که دزادن وغارتگران برخود می شود وآنها را به پای میز محاکه می کشاند نه شورای نگهبان!

آقای امام جمعه ! برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان وظایف متعددی را برعهده دارد و عمده این وظایف به طور مشترک بر عهده فقها و حقوق­دانان است که از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان ،سه وظیفه مهم شورای نگهبان (نظارت بر قانونگذاری)، (تفسیر قانون اساسی) و (نظارت بر انتخابات) دارای اهمیت بسیاری هستند ودر قانون اساسی نیامده که شواری نگهبان بدون سندیت ومحاکمه افراد در محاکم قضایی رد صلاحیت کند، متاسفانه  شما همه کسانی که بنا به دلایل مختلفی که همه افراد جامعه از آن  آگاه هستند رد صلاحیت شدند را دزدان وغارتگران نامیدید. این در حالی است که قانون این اجازه را به شما نداده است در تریبون رسمی که باید وحدت را در جامعه ترویج دهد افرادی که عضو جامعه وداری پایگاه اجتماعی وخانواده هستند اینگونه بدون سند به آنها اتهام وارد کنید !

جناب امام جمعه !تهمت زدن به فردی از زشت ترین کارهایی است که در اسلام بسیار نهی شده است به طوری امام صادق‌می‌فرماید: "تهمت زدن به بی‌گناه از کوه‌های عظیم نیز سنگین‌تر است‌

آقای امام جمعه ! بدون شک مردم هر هفته در یک محفل عبادی سیاسی وحدت بخش که نماز جمعه باشد جمع می شوند تا مهمترین سخنان روز کشور ، استان وشهر خود را از زبان مسئولان وامامان جمعه بشنوند. حال اینکه شما اینگونه بدون سند همه افراد رد صلاحیت شده  را دزد وغارتگر خطاب می کنید زیبنده تریبون نماز جمعه و امام جمعه نیست . در پایان این وجیزه به سبک خطیب نماز جمعه در ابتدای خطبه ها این نکته رابهشما یادآور می شوم ؛"اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله "با توصیه بتقوی خودم و شما عزیزان نمازگزار محترم جامعه را به تقوی توصیه می کنم!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار