معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی به میزبانی دهلران در نیمه دوم اسفندماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 27 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحسین رحمتی اظهار کرد: : این جشنواره به‌صورت رقابتی با موضوع شهادت برگزار می‌شود و آخرین مهلت دریافت و پذیرش فیلم اثر در جشنواره در قالب لوح فشرده، ۱۵ اسفند سال جاری است.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اعلام نهایی آثار پذیرفته‌شده را ۱۸ اسفند و زمان برگزاری اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره را در قبل از نوروز 1399 عنوان کرد.

رحمتی گفت: پاسداشت شخصیت انقلابی و ایثارگر سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت از جمله اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کر د: ایثار و مقاومت مدافعان حرم در خارج از مرزهای جغرافیایی فداکاری پدران، مادران و همسران شهیدان و جانبازان، نقش ایستادگی و مقاومت مناطق مرزی در توسعه و امنیت پایدار کشور ازجمله محورهای این جشنواره ملی خواهد بود.

وی بابیان اینکه آثاری که به موضوع زندگی و سیره شهید سرافراز اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی بپردازند در اولویت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در بخش‌های کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و بازیگری مرد بنا بر صلاحدید هیئت‌داوران نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شوند در بخش‌های طراحی صحنه، فضا و ساخت وسایل، موسیقی، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از یک برگزیده تقدیر خواهد شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: بر اساس موافقت اداره کل هنرهای نمایشی اثر برگزیده این جشنواره به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد و همچنین با توجه به رایزنی‌های این دبیرخانه چند اثر شاخص جشنواره به جشنواره‌های مختلف در کشور معرفی خواهد شد.

دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران واقع است.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی ملی شرهانی سال گذشته با حضور بیش از ٧٥ هنرمند در قالب ١١ گروه هنری از ١٠ استان کشور برگزار شد.

این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار