مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از تعیین اولیه عرصه و حریم دو بنای تاریخی به‌منظور ثبت حریم در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 28 January 2020

به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: عرصه و حریم دو اثر تاریخی شامل امام‌زاده سیدصلاح الدین و قلعه هزاردرب شهرستان آبدانان در این استان تعیین و مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون عرصه و حریم ۲۹ اثر تاریخی در این استان تعیین شده و حریم آنها تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، اضافه کرد: بر اساس قانون هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

شنبه‌زاده با بیان اینکه عرصه و حریم آثار تاریخی با توجه به درجه اهمیت اثر و براساس کاوش و گمانه‌زنی گستره آثار تعیین می‌شود، یادآور شد: عرصه و حریم مصوب آثار پس از ابلاغ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ایلام، ازسوی استاندار به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی بیانگر گذشته فرهنگی و زندگی گذشتگان ما است، گفت: نسل‌های آینده نیز باید با پیشینه خود، تاریخ و چگونگی زندگی گذشتگان خود آشنا شوند و تنها راه این امر نگهداری از آثار تاریخی و ملی است.

شنبه زاده ادامه داد: امام‌زاده سید صلاح الدین محمد از آثار تاریخی دوره ساسانی که در مرکز شهر آبدانان واقع شده است، این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۹۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قلعه هزار درب نیز مربوط به دوره ساسانیان است که این اثر در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۷۴۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار