شب گذشته در نشستی با حضور بیش از سی تن از شخصیت های سیاسی ودبیران اصلاح طلب استان ،اولین گامها برای رسیدن به اجماع وهمگرایی اصلاح طلبان استان برداشته شد.در این نشست اصلاح طلبانه که نماینده اصلاح طلب وتنها کاندیدای منتسب به این جریان حضور داشت ،مباحث متنوعی در خصوص موضوعات مبتلا به و آسیب های پیش روی این جریان در انتخابات اسفندماه مطرح شد.
کد خبر: ۸۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 07 February 2020

تابناک ایلام::در حالیکه انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقطه نهایی خود نزدیک شده وچند روزی تا شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیدها باقی نمانده است ،اما جریان اصلاح طلبان ایلام بدلیل گرفتار شدن در بین دوگانه های " مشارکت یا عدم مشارکت"و " هضم در دیدگاههای طایفه ای یا عبور از آن" نتوانسته اند به تصمیم جامع ودرستی در خصوص انتخابات برسند.

درحالی که نماینده اصلاح طلب استان توانسته است بعنوان تنها نماینده منتسب به این جریان با عبور از فیلترهای شورای نگهبان دربین کاندیدهای نمایندگی حوزه شمالی استان قرار گیرد،اما بدلیل پاره ای انتقادات و همچنین گلایه های شخصی برخی همفکرانش ، در برزخ تردهایی از جنس  ماندن در گود رقابتها یا انصراف از آن قرار گرفته است.

البته اصلاح طلبان استان ایلام بهتر از هرکس دیگری می دانند که تنها راه پیش پای آنان برای عبور از وضعیت سخت ونفسگیر جاری که حتی در آینده فضای تنفس را از آنان خواهد گرفت ،اتخاذ تصمیمی منطقی و درست در راستای هم افزایی و وحدت ،غلبه بر گلایه های شخصی، رجحان نگاههای جریانی برتفکرات طایفه ای و اجماع بر سر کاندیدای منتسب به تفکر آنان است.

شب گذشته در نشستی با حضور بیش از سی تن از شخصیت های سیاسی ودبیران اصلاح طلب استان ،اولین گامها برای رسیدن به اجماع وهمگرایی اصلاح طلبان استان برداشته شد.در این نشست اصلاح طلبانه که نماینده اصلاح طلب وتنها کاندیدای منتسب به این جریان حضور داشت ،مباحث متنوعی در خصوص موضوعات مبتلا به و آسیب های پیش روی این جریان در انتخابات اسفندماه مطرح شد.

در این نشست دو نکته بیشتر از دیگر موضوعات مطرح شده حائز اهمیت بود . نکته اول سخنان کاندیدای اصلاح طلبان بود . سخنانی از جنس تحلیل وضعیت جاری اصلاح طلبان و چشم انداز سیاسی این جریان و مشکلات مبتلا به کشور که برخلاف نشست های انتخاباتی دیگر کاندیدها هرگز از آن بوی درخواست رای و یا حمایت انتخاباتی استشمام نشد.

نماینده اصلاح طلب استان توپ را به  زمین صلاح طلبان انداخت تا به گونه ای تردیدها برای ماندن یا انصراف را به نمایش بگذارد به این معنا که نمایندگی برای ایشان آش دهان سوزی نیست و هرتصمیمی که شورای اصلاح طلبان برای آینده سیاسی خود و حمایت یا عدم حمایت از وی اتخاذ کنند به آن تصمیم احترام خواهند گذاشت .

نکته دوم جنس سخنان ومواضع سیاسیون اصلاح طلب حاضر در نشست بود،هر چند در لابلای سخنان یکی دو نفر از چهره های اصلاح طلب ،آثار ملاحظات قومی  و هضم در تفکرات طایفه ای مشهود بود ،اما قاطبه همفکرانش در این جمع با اتخاذ مواضعی ؛بر ضرورت بطلان تفکرات طایفه ای و تفوق نگاههای جریانی بر ایلی تاکید ورزیدند .

موضوع قابل تامل دیگر اصرار تعدادی از چهره های اصلاح طلب بر ضرورت حضور نامزد اصلاح طلبان در گود رقابتها بود .به عقیده انان  ، این جریان اصلاحات استان است که برای بقاء و فرار از وضعیت تنگ و نفسگیر جاری باید از ظرفیت نامزد اصلاح طلب استان بهره گیری نموده واز این وی بخواهند تا بعنوان نامزد این جریان در عرصه رقابتهای انتخاباتی باقی بمانند !

به هرحال آنچه که در این میان بیشتر خودنمایی می کند ،تردیدهای نامزد اصلاح طلبان برای ماندن در عرصه رقابتها وعدم اصرار وی برای جلب نظر ها به منظور رای اوری به هرقیمتی در انتخابات پیش رو است .

برخلاف رویه های جاری در استان ایلام که نامزدها از هر شیوه ای از حضور در مراسمات ختم وفاتحه خوانی وعروسی و...گرفته تا دامن زدن به احساسات طایفه ای و دق الباب کردن ساکنین روستاها وشهرها ،اما نامزد اصلاح طلبان با فاصله گرفتن از شیوه های جاری برای رای آوری ،حتی در نشست سیاسی شب گذشته، تصمیم نهایی را به همفکران سیاسی خود واگذار کرد .

شنیده های حاکیست که پس از نشست شب گذشته وبا وجود شدت گرفتن فعالیت های انتخاباتی رقبا وبهره گیری از هر ابزار وشیوه ای برای رای آوری ،نامزد اصلاح طلبان ایلام را به مقصد تهران ترک کرد . بنابراین باید منتظر ماند ودید که آیا عقلای قوم با اتخاذ تصمیم منطقی مبتنی بر اهداف جریانی قادر به زدودن تردید ها از نامزد اصلاح طلبان برای پذیرش نمایندگی این تفکر در رقابتهای انتخاباتی خواهند بود یا اینکه با استیلای تعلقات طایفه ای بر جریانی و هضم اصلاح در اصول ،برای همیشه صدای اصلاحات در ایلام خاموش خواهد شد ؟! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
جبار
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اصلاح طلب...

اصلاح طلبان...


یه نقل چه کی برادر اصغر !؟
اجمد
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
جناب اسدی از اینکه شما طرفدار پر وپا قرص میرزایی هستید شکی نیست وما هم به نظر و رای شما احترام میزاریم ولی ایشان از اول هم اصلاح طلب نبود وریاکارانه ژست اصلاح طلبی بخود گرفت وتوانست رای اصلاح طلبان استان را جذب کند وراهی بهارستان شود ودر طول مدت نمایندگی هم ناجوانمردانه دوستان وکسانی را که برایش متحمل زحمت شده بودن فراموش کرد،حالا که میگوید نمایندگی برایش آش دهن سوزی نیست چرا برگشته وانتظار دارد اصلاح طلبان به پایش بیفتند تا شاید ایشان بزرگواری کرده و وکیلشان در مجلس یازدهم شود این دوره چه گلی به سر مردم استان زد که بخواهد در آینده بزند،حنایش دیگر رنگی ندارد وبنظرم بایستی به اصل خودش که همانا پایدارچی ها ست برگردد، وسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به نظرم دکتر میرزایی یک اصلاح طلب منطقی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مناطق محروم هنوز زود است تا بفهمند مصیبت های دولت اصلاح طلب روحانی چه بر سر کشور آورده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار