معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: چهارمین دوره استانی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی و صد و هشتمین دوره کشوری این نمایشگاه در استان ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالحسین رحمتی اظهار داشت : این نمایشگاه به عنوان یکصد و هشتمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی کشور ششم تا ۱۲ اسفندماه امسال در مرکز این استان برگزار می‌شود.

وی بخش‌های نمایشگاه را شامل لباس بومی، محلی (زنانه و مردانه)، عفاف و حجاب، لباس اجتماع، پارچه‌سازی و هنرهای دستی شامل گلیم و جاجیم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: فراخوان این برنامه هنری اعلام شده است و طراحان لباس می‌توانند آثار خود را از ۲۰ تا ۳۰ بهمن‌ماه به انجمن مد و لباس استان واقع در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی استان ایلام تحویل دهند.

وی با اشاره به ثبت هفتمین انجمن هنری ایلام به نام مد و لباس در سال جاری، گفت: این انجمن با هدف حفظ و توجه به مد و لباس بومی محلی و ایرانی اسلامی در راستای سیاست‌های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با هدف برنامه‌ریزی، همکاری و هماهنگی بین فعالان مد و لباس و متولیان استانی شکل گرفته است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی به منظور ارتقای سطح علمی طراحان مد و لباس، برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در استان و در بخش‌های تخصصی، اقوام، حجاب و عفاف، تلاش در راستای جمع‌آوری طرح‌ها و آثار تولید شده استان در گذشته که دارای ارزش معنوی و هنری بودند را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن اعلام کرد.

به گفته رحمتی، همچنین با تشکیل این انجمن بانک اطلاعاتی فعالان مد و لباس استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآورد شد: هم اینک هفت انجمن هنرهای تجسمی، سینمای جوان، خوشنویسی، موسیقی، نمایش، شعر و مد و لباس در استان فعالیت دارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار