معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان از پایان آموزش‌های«هشتمین دوره طرح ملی دادرس» در شعب استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌اصغر علی‌اکبری اظهار کرد: طرح ملی دادرس با هدف گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا، تشکیل تیم‌های مدیریت بحران آموزش دیده تحت عنوان تیم دادرس در مدارس و امدادرسانی در مواقع اضطراری اجرا می شود که هشتمین مرحله این طرح از آبان سال ۹8 آغاز و تا پایان سال۹8 نیز مرحله شهرستانی آن در سطح شعب اجرا شد.

وی گفت: طرح دادرس از زمان اجرا در 8 سال پیش تاکنون هر سال پیشرفت‌های مطلوبی در جهت افزایش معلومات دانش آموزان در سطح امدادی داشته و توانسته از حوادث احتمالی جلوگیری کند.

معاون جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی است.

علی‌اکبری ادامه داد: المپیاد آماده، طرح ملی دادرس است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو دانش آموزی هلال احمر طرح‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد : هر تیم شامل یک مربی ، یک سرپرست تیم و 14 دانش آموز است و مدیران و مربیان سلامت مدارس مجری طرح دادرس پس از دریافت آموزش‌های امدادی، دانش آموزان را در قالب تیم های آماده آموزش می‌دهند.

معاون جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: دانش آموزان دانش نظری و مهارت های علمی امداد و نجات را برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از طریق مربیان خود فرا گرفته و در مراحل بعد در المپیاد آماده شهرستانی، استانی و کشوری برای مواجهه با روزهای سخت به لحاظ میزان آمادگی موردارزیابی قرار می گیرند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار