«هنگامی که شریک زندگی تان رابطه‌ای گرم و دوستانه با شما دارد این حالت در پاهایش دیده می‌شود. او پاهایش را روی هم می‌گذارد یا به هم خیلی نزدیک می‌کند این کار ارادی نیست. زمانی که شما در رابطه زناشویی مثبتی قرار دارید نمی‌توانید شور و اشتیاق خود را پنهان کنید به همین دلیل همواره لبخند می‌زنید.
کد خبر: ۸۲۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ همیشه می‌خواهیم به شریک زندگی مان چیزی را که در فکر داریم منتقل کنیم. این کار با استفاده از کلمات و احساسمان صورت می‌گیرد که گاهی نتیجه مطلوب را بدست نمی‌آوریم؛ اما امروزه روشن شده که زبان بدن در چنین مواردی بسیار تاثیرگذار‌تر است.

یادگیری زبان بدن می‌تواند در روابط زناشویی بسیار حائز اهمیت باشد. ما می‌توانیم با استفاده از این متد صداقت طرف مقابلمان را محک بزنیم.

حقیقت این است که زبان بدن، تصویر بسیار روشنی از واقعیت یک رابطه و آنچه در این میان گفته می‌شود دارد. به طور مثال اگر یک نفر را در آغوش می‌گیریم، همین کار میزان احساس و علاقه را به وضوح نشان می‌دهد.

به زبان بدن همسرتان توجه کنید

عجیب است که دست‌ها، چشم‌ها و پا‌ها می‌توانند اشارات زبان بدنی باشند که تداوم و یا پایان یک رابطه را نشان دهد؛ به طور مثال هنگامی که نگران رابطه خود هستید، به شریک زندگیتان نگاه کنید که هنگام صحبت با شما پا‌ها و تنه اش در چه شرایط قرار گرفته و آیا از شما دورتر نشسته و پا‌ها با هم فاصله دارند؟

آیا هنگام صحبت کردن لب‌های خود را زیاد گاز می‌گیرد. این کار نشان می‌دهد که در حال پنهان کردن احساسات واقعی خود بوده و به شدت مضطرب است. متخصص زبان بدن در واشنگتن دی سی تاکید کرده که گاز گرفتن لب‌ها هنگام صحبت با شریک زندگی بدون تردید نشان می‌دهد که او چیزی را پنهان می‌کند.

روان شناس «تروایس برد بری» از ریاست آکادمی روان شناسی سن دیگو در این باره می‌گوید: «هنگامی که شریک زندگی تان رابطه‌ای گرم و دوستانه با شما دارد این حالت در پاهایش دیده می‌شود. او پاهایش را روی هم می‌گذارد یا به هم خیلی نزدیک می‌کند این کار ارادی نیست. زمانی که شما در رابطه زناشویی مثبتی قرار دارید نمی‌توانید شور و اشتیاق خود را پنهان کنید به همین دلیل همواره لبخند می‌زنید. این اشتیاق حتی در چشم‌ها نیز دیده می‌شود.»

به زبان بدن همسرتان توجه کنید

وی افزود: زمانی که رابطه خوب پیش نمی‌رود ناخودآگاه طرف مقابل در حال سکوت، آه کشیدن و مکث است. این نشان می‌دهد چیزی در این رابطه نادرست است و همواره سکوت را به گفتگو ترجیح می‌دهد. او در این زمان از شما فاصله گرفته و رابطه چندان اهمیتی برایش ندارد. حتی زمانی که با هم هستید نیز از شما فاصله می‌گیرد. این فاصله فیزیکی کاملا احساس می‌شود. حتی هنگام استراحت روی یک مبل خانگی.

یکی دیگر از حرکات زبان بدن مالش دادن دست چپ است. این کار به طور واضح نشان می‌دهد که من با شما صادق نیستم و چیزی را پنهان می‌کنم.

نکته دیگر مردمک چشم هاست. اگر به کسی علاقه دارید و حضورش در زندگی شما بااهمیت است و شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد مردمک چشم‌ها با دیدن این فرد به طور ناخودآگاه گشاد می‌شود و شما متوجه این احساس خواهید شد در غیر این صورت مردمک چشم حالت عادی دارد و از همه مهم‌تر اگر شریک زندگی تان با وجود حضور شما در کنارش بیشتر به تلفن همراه، یوتیوب، فیس بوک یا اینستاگرامش توجه می‌کند خود نشانی از بی‌علاقگی اش به شماست. او فضای مجازی و تصاویر فریبنده اش را به سخن گفتن و ارتباط با شما ترجیح می‌دهد که این می‌تواند برای یک رابطه زناشویی نگران کننده باشد؛ پس بهتر است به زبان بدن همسرتان توجه کنید تا میزان صداقت وی را دریابید.


به زبان بدن همسرتان توجه کنید

ایران آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار