کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) محله رزمندگان ایلام با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، اقشار مختلف مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محله رزمندگان شهر ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 10 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان اظهار کرد:  کتابخانه پیامبر اعظم(ص)دارای 28 هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف و دارای 600 نفر عضو است که برای افتتاح آن  یک میلیارد و  300 میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  بیش از 200 میلیون تومان تجهیزات رایانه‌ای، کتابخانه‌ای و سایر امکانات مورد نیاز به این کتابخانه اختصاص یافته و انتظار می رود با افتتاح این کتابخانه،  خدمات فرهنگی و کتابخوانی مناسبی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه به مردم ایلام و  محله رزمندگان ارائه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: این کتابخانه در 400 متر مربع در دو طبقه ساخته شده که  طبقه هم کف آن شامل  کتابخانه، مخزن کتاب و بخش کودک و طبقه دوم سالن مطالعه، کتاب های مرجع و خدمات رسانی به اعضا است و فضایی مناسب برای علاقه مندان به مطالعه را فراهم کرده است.

جلیلیان با بیان اینکه همزمان به دهه مبارک فجر 5 باب کتابخانه عمومی جدید در نقاط مختلف استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، و بیش از 4200 متر مربع به فضای کتابخانه های استان افزوده می‌شود، تصریح کرد:  کتابخانه شهدای «چشمه‌ماهی» هلیلان بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی افتتاح می شود،  کتابخانه «عباس آباد» دره شهر و سراب شهرستان ایوان دیروز در مراسمی  افتتاح شد و فردا صبح نیز کتابخانه عمومی «دشت عباس» شهرستان دهلران افتتاح می شود.

وی گفت: برای افتتاح این 5 کتابخانه 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی ها، اعتبارت عمرانی، اعتبارات بنیاد برکت سامل یک میلیارد تومان، اعتبار بافت های فرسوده یک میلیارد و  میلیون تومان500، اعتبارات کتابخانه های عمومی کشور و از محل اعتبارت نیم درصد شهرداری ها هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: با افتتاح این تعداد کتابخانه، تعداد کل کتابخانه‌های عمومی استان به 49 باب افزایش یافته و در طول 4 سال گذشته حدود 20 باب کتابخانه در استان ایلام ساخته و مجهز شده و هم‌اکنون تعداد منابع کتاب کتابخانه‌های عمومی استان  از 400 هزار عنوان به 700 هزار عنوان افزایش یافته که این افزایش منابع مدیون کمک‌های مردم در این کار عظیم فرهنگی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار