کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی، هنری و تجاری سینمای شهر ایلام امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 10 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهردار ایلام در این آئین اظهار داشت: مجتمع فرهنگی تجاری سینمای ایلام در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۱۵ متر مربع در هشت طبقه شامل سه سالن سینما، رستوران، کافی شاپ، فست فود، مراکز خرید، شهربازی مرکز بولینگ، بیلیارد و پارکینگ احداث می شود.

طالب صادقیان افزود: سال گذشته تفاهم نامه ای سه جانبه بین شهرداری استان ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مالک خصوصی سینما، منوط به تغییر کاربری ملک از سینما به فرهنگی، تجاری و سینمایی بر اساس رای کمیسیون ماده ۵ استان منعقد شد و پس از انجام مراحل تهیه نقشه و دریافت مجوز پروانه کار، کلنگ این مجتمع امروز به زمین زده می شود.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را ۲ سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه این مجتمع فرهنگی، تجاری و سینمایی در مرکز شهر ایلام قرار دارد تمام تلاش مجموعه دست اندرکار باید انجام شود که طبق برنامه کار ساخت آن طبق زمانبندی پایان یابد.

شهردار ایلام با اشاره به کلنگ زنی فاز اول احداث پردیس سینمایی امید شهر ایلام در مرداد ماه سال جاری گفت: اعتبار فاز اول این طرح نیز ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری در نظر گرفته‌شده که هم اکنون روند اجرایی بسیار خوبی را طی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این آیین گفت: آغاز ساخت و کلنگ زنی مجتمع فرهنگی تجاری سینمای ایلام در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوید بسیار خوبی برای علاقه مندان به هنر سینما در استان است.

عمران خودآموز افزود: ساخت این مجتمع، آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی امید شهر ایلام، فعالیت و تجهیز سالن های سینمایی در مجتمع های فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان نشان دهنده توجه مسئولان استان به ویژه مدیریت ارشد استان در راستای ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای علاقه مندان به سینما و سایر هنرها است.

وی با تقدیر از شهرداری ایلام در راستای داشتن دغدغه های فرهنگی و همکاری و تعامل با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: وجود یک سینما به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی در شهر ایلام در ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان بسیار اثرگذار بوده و علاوه بر آن زمینه اشتغال برای تعدادی از جوانان هم استانی را فراهم خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار