مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از جذب دوهزار و ۱۷۰ کارورز در استان ایلام خبر داد و گفت: طرح یارانه دستمزد ظرفیتی برای کمک به واحدهای تولیدی بوده است.
کد خبر: ۸۲۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 13 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شکرالله شیرخانی  اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، مشوق‌های ویژه ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایلام ایجاد کرده که طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست‌های بازار کار است.

وی تصریح کرد: سهم ایلام در طرح کارورزی ۵۲۸ نفر است که استان موفق به جذب دوهزار و ۱۷۰ کارورز شده است که نشان از تحقق بیش از ۴۱۰ درصدی اجرای طرح کارورزی در ایلام است.

وی با بیان اینکه جذب کارورز توسط کارفرما پس از سه ماه مشمول طرح بخشودگی ۲۳ درصد می‌شود، گفت: در صورت جذب کارورز در این مدت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۲ سال ۲۳ درصد سهم کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.

شیرخانی تصریح کرد: اکنون که این دوره به سه ماه کاهش یافته است، ۲۰ درصد سهم کارفرما توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است.

وی اظهار کرد: مقطع کاردانی قبلاً جزو طیف کارورزی بود اما اکنون با اصلاحیه جدید این طرح از لیسانس با پرداختی پنج میلیون ریال، فوق لیسانس ۶ میلیون ریال و دکتری هفت میلیون ریال آغاز می‌شود.

شیرخانی ادامه داد: استان ایلام در طرح یارانه دستمزد جزء هشت استان پایلوت کشور قرار دارد و تا اکنون ۱۹۰ نفر کارگر از یارانه دستمزد استفاده می‌کنند و توانسته‌اند در محل کار خود ادامه فعالیت دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در طرح یارانه دستمزد دولت با تقبل حدود ۳۰ درصد از دستمزد کارگران سعی دارد تا به کارفرماها و واحدهای تولیدی کمک کند.

وی تصریح کرد: این طرح دارای دستورالعمل و موارد قانونی خاصی است و به هر طرحی تعلق نمی‌گیرد بلکه دارای شرایط خاصی برای پرداخت است.

به گفته شیرخانی، این طرح‌ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه‌های فعال بخش خصوصی اجرا می‌شوند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار