جریمه شدن تاکسی‌های اینترنتی در ایلام موضوعی است که اخیرا مخاطبان فارس من به آن ای دادند و درخواست پیگیری داشتند، خبرنگاران ما این موضوع را هم پیگیری کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 15 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ امروزه تاکسی‌های اینترنتی توانسته‌اند نقش مهم و ارزنده‌ای را در زندگی شهروندان داشته باشند، روزانه هزاران نفر در سراسر کشور با سفارش خودروی آنلاین در کمترین زمان ممکن و با بهترین میزان قیمت به مقصد خود سفر می‌کنند و این در حالی است تاکسی‌های اینترنتی توانسته‌اند در جلب اعتماد مردم و همچنین در ارائه خدمات به شهروندان نقش مهمی را که همان رضایتمندی است را برای خود به وجود بیاورد.

 فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایلام در حال افزایش است و در این میان برخی معتقدند که بایستی نظارت بر خودروها از سوی مسوولین متولی بیشتر شود؛ اما بعضا صاحبان این وسایل گلایه‌هایی را نیز دارند؛ بی‌توجهی برخی ارگانها به این قشر زحمتکش و ایجاد یاس و دلسردی در آنان از جمله دغدغه‌های این افراد است.

پلیس راهور به منظور جلوگیری از تضییع حقوق برخی رانندگان اقدام به اعمال قانون رانندگان متخلف می‌کند

 در این راستا ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام، گفت: تاکسی‌های اینترنتی در صورتی مجاز به جابه‌جایی مسافر هستند که بر اساس موازین و چهار چوب تعریف شده فعالیت کرده و طبق درخواست تلفنی یا پیامکی مسافر اقدام کنند.

وی افزود: مشاهده می‌شود که برخی تاکسی‌های اینترنتی بدون توجه به موازین قانونی پس از پیاده شدن مسافر در ایستگاه‌های تاکسی با ایجاد مزاحمت برای رانندگان حمل و نقل عمومی اقدام به سوار کردن مسافران که حق مسلم رانندگان تاکسی است می‌کنند. 

این موضوع درحالی است که برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌گویند، بارها اتفاق افتاده که بخاطر سوار کردن مسافر خود که از پیش درخواست سفر کرده جریمه شده‌ایم و این موضوع دیگر برایمان اجتناب ناپذیر و به امری عادی تبدیل شده.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام تصریح کرد :پلیس راهور به منظور جلوگیری از تضییع حقوق این قشر از رانندگان به ناچار اقدام به اعمال قانون این قبیل رانندگان متخلف می‌کند. 

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای حفظ حقوق شهروندی آمادگی دارد در صورت دلیل ارائه موجه و مدارک قانونی از سوی این راننده نسبت حذف این جریمه پس از طرح در کمیسیون ماده 5 اقدام می‌کند.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنی می‌گوید: برخی از ارگانها همانند دانشگاه‌ها و دیگر جاها هنوز ما را به رسمیت نمی‌شناسند و از ورود ما به چنین فضاهایی جلوگیری می‌شود، این موضوع بسیار برای ما آزار دهنده است چرا که فعالیت ما کاملا قانونی است.

وی افزود: از طرفی برخورد خود پلیس با این رانندگان نیز جای بسی تامل است.

ایجاد یاس و ناامیدی در یکی از پر اشتغال‌ترین مشاغل کشورمنجر به دلسردی برای رانندگان و افزایش نرخ بیکاری در استان می‌شود، پدیده‌ای که تمام مسوولین و مردم آن را امری ناپسند می‌دانند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار