مجلس شورای اسلامی باید محل تضارب آرا باشد و سرچشمه و مظهر وفاق ملی و آرامش و اعتماد عمومی باشد.محسوس ترین و نقدترین هدیه نمایندگان مجلس به مردم و‌موکلانی که آنان را به مجلس فرستاده اند،آن است که با منش و گفتار خود،امید،نشاط و آرامش را بر فضای عمومی کشور حاکم سازند.
کد خبر: ۸۲۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 15 February 2020

تابناک ایلام سیدیونس حسینی ::این روزها با شروع تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حرف و حدیث ها و شائبه های بسیار بر سر راه طیف و‌جناح خوش فکر و نیک اندیش اصلاحات قرار گرفته است.

پس از آنکه شورای نگهبان شمشیر خویش را از رو برای اصلاح طلبان بست و با دو نیم بند عدم التزام به قانون اساسی و عدم التزام به مبانی ولایت فقیه یکی پس از دیگری اصلاح طلبان را از میدان پرشور رقابتی بدر نمود.

اکنون سخنگوی این شورا به صراحت می گوید که شورای نگهبان هم ممکن است دچار اشتباه شود و با یک فرار رو به جلو و انتخابات تک قطبی بجای پاسخ شفاف به رسانه ها،نخبگان و خواص و جناح اصلاح طلب به جای حل نمودن و پاسخ درخور و مرتفع کردن موانع و مصائب صورت مسأله را پاک نموده و شبیه قضیه کیلی در ریاضیات قضیه را لم دار نموده است .

شورای محترم نگهبان بایستی برای تنویر افکار عمومی دست از شائبه،توجیه و فرافکنی که به ارکان شورا رخنه کرده دست بردارد و دیر یا زود پرده بر خواهد افتاد و چون جام جهان اسرار برابر پیشگاه ملت آزاداندیش و فهیم ایران اسلامی هویدا و آشکار خواهد شد.

متأسفانه به عینه مشاهده می شود که در بسیاری از شهرستانها و استانها چوب حراج بر مواضع اصلاح طلبان از طرف جناح مقابل گذاشته می شود و تخلف های آشکار و بی بدیل که در ادوار سابقه نداشته و شبانه بصورت شب نامه در داخل حیاط منازل بویژه در استانهای کمتر توسعه یافته و به حاشیه فرایند توسعه رهنمون شده عکس و بیوگرافی کاندیداهای بی شمار اصولگرا ریخته می شوند و آسایش و آرامش مردم را سلب کرده و بهم می زنند و اگر این مسأله در خصوص همین تعداد قلیل و اندک تأیید شده اصلاح طلبان بوقوع می پیوست آسمان و ریسمان به هم بافته می شد و الان تکثر کاندیداهای اصولگرا به لطف شورای نگهبان طوری شده که از دو ماه پیش با اطمینان و اعتماد به نفس بالا از تأیید صلاحیت خویش عرصه را بر همین تعداد کم اصلاح طلبان تنگ کرده و تعدادی از آنها ترجیح داده اند که در لیست اصلاح طلبان در پایتخت و دیگر کلان شهرها وارد شوند و عطای ماندن در شهر و دیار خویش با این تکثر کاندیدهای متنوع و‌متلون اصولگرا را به لقای آن ببخشند و با این اوصاف یک رقابتی تک قطبی و مجلسی انحصارطلب شکل خواهد گرفت.
 
نماینده، بایدها و‌نبایدهایی دارد.بعضی نمایندگان،به این بایدها و‌نبایدها خیلی پایبندند و بعضی به طور متوسط پایبندند.شاید بعضی هم خدای ناکرده کمتر پایبند باشند.این بایدها و نبایدها را باید در امر نمایندگی در نظر گرفت.یکی از آنها این است که نماینده مجلس،چون نماینده این ملت عزیز است،باید عزت این ملت را حفظ کند اما متأسفانه بسیاری از آنها به قول دکتر جلال میرزایی رئیس فراکسیون سیاسی امید مجلس در استانهای محروم در صفهای عزا و ختم در شهرستانها و بلاد محروم از هم پیشی می گیرند.
 
مجلس شورای اسلامی باید محل تضارب آرا باشد و سرچشمه و مظهر وفاق ملی و آرامش و اعتماد عمومی باشد.محسوس ترین و نقدترین هدیه نمایندگان مجلس به مردم و‌موکلانی که آنان را به مجلس فرستاده اند،آن است که با منش و گفتار خود،امید،نشاط و آرامش را بر فضای عمومی کشور حاکم سازند.
 
نمایندگان مجلس باید قولا و عملا مظهر یکپارچگی ملت ایران باشند و باید همت مضاعف و کار مضاعفی در مسیر تقویت وحدت ملی داشته باشند و دشمن ستیز باشند و چراغ راه چ روشنگر راهشان در این وادی نیز بدون شک رهنمودها و شاخصهای ولایت فقیه خواهد بود.
 
بنا به بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب باید نمایندگان ملت عمل مو به مو‌ به وصیتنامه امام راحل داشته باشند؛امام راحل یک‌ وقت فرمودند،چنانچه در این مجلس به کسی اهانت شد،حق داشته باشد که به مجلس بیاید و از خودش دفاع کند.برادران و خواهرانی که در آن مجلس بودند،لابد یادشان است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی رضا زمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تحلیل و نظرتون عالیه درسته آقای حسینی سید بزرگوار،متأسفانه نمایندگان که مدعی رأی ملت در ایلام هستند بالاترین مشخصه آنها در صفوف عزا و ختم است که از هم سبقت می گیرند.
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
یک دست باشد بهتر است !


دیگه کمتر بهانه پیدا میشود که تقصیرها را گردن جناح مخالف بیندازند...
هر امریکا هم بهانه اکبر و قدیمی است برای فرار از بی کفایتی ها ، ولی بهانه هرچی خارجی تر باشد بهتر است !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار