صفریان نامزد نهایی جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی در شهرستان شازند:
مظفر صفریان نامزد یازدهمین دوره مجلس گفت: هم اینک بانک ها اقتصاد کشور را به گروگان گرفته اند وهیچ ریسکی را بخاطر مردم نمی پذیرند.
کد خبر: ۸۲۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 16 February 2020

 بانک ها هیچ ریسکی را بخاطر مردم نمی پذیرند/بخشی از ورشکستگی تامین اجتماعی به بانک ها بر میگردد

وی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی با بیان اینکه بخشی از ورشکستگی تامین اجتماعی به بانک ها برمی گردد افزود:بخش دیگری از مشکل ورشکستگی این سازمان به دولت برمی گردد ومی توان با وضع قانون از ورشکستگی تامین اجتماعی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اینک بانک ها یک بنگاه اقتصادی دلال گونه هستند یادآورشد: این مشکل را هم می توان با وضع قوانین وکار کارشناسی دنبال ورفع کرد.

صفریان، نامزد نهایی جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی در شهرستان شازند با اشاره به ضرورت نظارت بر قانون گفت: قانون نظارت فعلی کامل نیست وهمین شکل ناکامل آن هم اجرا نشده است.

 وی با اشاره به  ضرورت نظارت برثروت ها افزود: افرادی که فریاد می زنند مجلس کاره ای نیست ودر راس امور نیست وادرس های ناجوانمردانه ای میدهند،  در لحظه مطالبه گری مردمی از کاره ای نیستیم  سخن می گویند امادر زمان استفاده از موقعیت ها وسهم خواهی ها به چنین حرفا وشعارهایی معتقد نیستند.

وی ادامه داد: استفاده از نماینده مجلس بعنوان مشاور ومعاون وزیر و ...بدون اشکال البته درصورتی که معامله در کار نباشد زیرا در این صورت آنچه قربانی می شود سوال، استیضاح ومنافع مردم است.

  صفریان با بیان اینکه متاسفانه اولویت های مردم  در نظر گرفته نمی شود اضافه کرد:درصورتی که مردم در انتخابات دقت کنند و ۲۴۰یا ۲۳۰نماینده آزاده ، شجاع مردمی به مجلس راه یابند چنین اتفاقی سخت و پیچیده نیست.

وی تعامل نماینده مردم در مجلس با کسانی که هم عقیده او نیستند برای احقاق حقوق ومنافع مردم را الزامی دانست وگفت: تعامل را می شود وسیع تعریف کرد زیرا بسیاروسیع است  ومی تواند در داخل مجلس با هیات رییسه ، کمیسیون های مختلف ودر سطح استانی و شهرستانی با مسئولین مختلف حتی دهیار و شورای ده  تعامل داشته باشیم همچنین می شود با اقشارمختلف مانند نخبگان، اصناف و هنرمندان تعامل داشت زیرا این اقشار  یک قدرت بسیار پنهانی هستند که در صحنه دیده نمی شوند اما می توانند بسیار کمک کننده باشند.

 وی بر ضرورت ایجاد توازن در استفاده از نیروهای غیر بومی در استان تاکید کرد و افزود: در رابطه با استفاده از نیروهای بومی وغیر بومی دیدگاهم  استانی است و دردسته بندی استفاده از  بومی و این غیربومی اشتباه است زیرا با انسجام ملی در تضاد است.

صفریان استفاده از افراد نخبه غیر بومی با توان بالا را بدون اشکال دانست وگفت:

 دراستان مرکزی هم افراد نخبه فراوان داریم وبراساس امارها این استان ازشمار بالای فرهیختگان ، نخبگان و تیزهوشان بهره مند است.

وی ادامه داد: بیشتر مردم  نسبت به استفاده از نیروهای غیر بومی در پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه معترض هستند واین به معنی بیرون کردن افراد غیر بومی نیست آنها مهمان استان مرکزی هستند می توانند  کار کنند اما باید توازن ایجاد شود و در این زمینه از رویه استانهایی مانند اصفهان، کرمان وهمدان استفاده کنیم.

وی وجود تبعیض ها در کشور را موجب افزایش آسیب های اجتماعی دانست وگفت: 

درایران اسلامی، قانون اساسی قدرت خوبی به مردم و مجلس داده است امامعتقدم رفع مشکل تبعیض در کشور بخشی از آن با دنبال وپیگیری نمایندگان مجلس قابل رفع است.

صفریان با بیان اینکه باید تعریف واژه آقا زاده عوض شود یاد آورشد: بنده به شخصه در شبکه های اجتماعی ابزار وآلات کشاورزی که شغل پدرم بوده را به عنوان  ابزار شرافت به نمایش گذاشته ام و در مورد آن نوشتم  آقازاده ام بنابراین باید تعریف آقازادگی را عوض کنیم و این تجربه را با ثبت نام‌ به وجود آورده ام.

 وی با بیان اینکه به شفاف‌سازی آرای نمایندگان مجلس معتقد هستم وبایدباشد، در برخی موقع با رای های طلایی سرنوشت استیضاح عوض شده است گفت: معتقدم این طرح باید اجرا شود مگر اینکه در یک بازده زمانی چندساله اجرا کنیم ودرارتباط با نمایندگان مشکلاتی پیش آید وعوارضی داشته باشد که درآن صورت هم می توان گفت باید سازوکار دیگری برای آن تعریف شود  ویک جمعی مشخص شوند برای نظارت مانند صدا وسیما و هیات نظارت  که با تهیه گزارش به مردم اطمینان دهند که به ملاحظات رعایت می شود درغیر این صورت ملاحظه ی خاصی وجود ندارد وباید بصورت آزمایشی طرح شفافیت آراء اجرا شود.

 بانک ها هیچ ریسکی را بخاطر مردم نمی پذیرند/بخشی از ورشکستگی تامین اجتماعی به بانک ها بر میگردد

وی با اشاره به اینکه باید گزارش جلسات غیر علنی مجلس به گوش مردم برسد افزود: معتقدم موضوعی که گاهی اوقت مغفول مانده و به هیچ عنوان نشنیدیم جلسات غیرعلنی و غیررسمی مجلس است که هیچگاه گزارشی از آن بگوش نرسیده نشنیدم ، محرمانگی هر موضوع بعد از مدتی برطرف می‌شود بنابراین باید گزارش ای جلسات رسانه ایشود تا مردم درجریان مسائلی مانند برجام و مذاکره انجام شده یا درصورت وقوع سانحه ای  ویا مذاکره پشت پرده و غیر علنی باید برای مردم روشن شود زیرا در قانون اساسی هم امده است که مردم باید مطلع شوند.

 وی با بیان اینکه مردم باید مطالبه کنند که سرنوشت این گونه طرح ها چه شده است اظهارداشت:

 اشتغال یکی از معضلات مهم کشور  است ومعضل دیگر بیمه روستایی بشمار می رود که در زمینه بازنشستگی و نظام ارجاع با مشکلات عدیده ای روبرو است.

 صفریان تلفات جاده ای صرف نظر از میزان آن را یکی دیگر از مشکلات مهم کشور برشمرد وگفت: باید بسرعت برای حل این مشکل اقدام کنیم وآن را جز اولویت ها قرار دهیم.

 وی با اشاره به یکی از مشکلات تقریبا مشترک چهار بخش شهرهایی مانند توره ،هندودر وشهباز افزود: این چهار بخش روستاهای بزرگی هستند که یکسری هزینه های شهری به انها تحمیل شده است اما خدمات شهری هنوزبرای انها برقرار نیست و تمام ادارات دراین شهرها مستقرنشده اند وهنوزمردم باید از این شهرها به شازند مراجعه کنند.

وی مشکل خاص منطقه شهباز را زمین های اوقافی اعلام کرد وگفت:  مردم این شهر بلا تکلیف هستند، البته این مشکل پیچیده است اما قابل رفع است ومی توان  از کانال ورود مراجع ویا دفتر مقام معظم رهبری  و وضع قانون این مشکل را برطرف کرد.

 صفریان با بیان اینکه مهاجران هم اینک شهر یا شهرک خوابگاهی است یاد آورشد: فعالیتهای انسانی تعاملات اجتماعی در این شهر انجام نمی شود بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود وبه ان  انسجام داد .

وی با اشاره به اینکه وجود نا امنی فصلی در بعضی از نقاط گفت: استان مرکزی جز امن ترین استانهاست اما در شازند نا امنی فصلی وجود دارد ومردم از این ناامنی ها واز عدم رسیدگی به ناامنی که شامل، سرقت اموال واحشام و سایر مسائلی که پیش می اید گله مند هستند.

صفریان با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی  مردم را ناامید کرده است افزود: این مشکل در تمام بخش های روستایی وجود دارد ومختص این منطقه نیست.

وی عدم پوشش شبکه استانی در بعضی مناطق را موجب گله مند مردم بویژه  جوانان دانست وگفت:  باید این شبکه هنه منطقه های استان را دربر گیرد وپوشش دهد.

وی تقویت خوداشتغالی و ایجاد کارگاه های زود بازده را بسیار مهم ارزیابی کرد وافزود:ایجاد کارگاه های زود بازده موجب خود اشتغال می شود وباید تقویت شود.

صفریان با اشاره به غفلت از گردشگری وبومگردی با توجه به ظرفیت شهرستان شازند  اظهارداشت: مبحث گردشگری موضوع بسیار مهمی است که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کند.

وی بر ضرورت رسیدگی به وضعیت چاهای مجاز وغیر مجاز، رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی خانواده های منطقه شازند وافزایش خود آگاهی مردم این منطقه برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد خط ریلی شهر مهاجران اشاره کرد وگفت: براساس پیش بینی های انجام شده مهاجران در اینده حدود۶۰هزار جمعیت خواهد داشت  به نوعی موقعیت کرج در تهران را خواهد داشت بنابراین  باید برای ایجاد زیرساخت های لازم برای این شهر تدابیر لازم اندیشیده و خط ریلی آن که به طول ۵یا۶کیلومتراست ایجاد شود.

  صفریان بر ضرورت راه اندازی نهضت روشنگری واطلاع رسانی توسط رسانه های مختلف ،تشکلهای سیاسی و غیرسیاسی، سمن های مردم نهاد تاکید کرد  وافزود: راه اندازی این نهضت می تواند آرای مردم جهت دهی شود واز آرایی که براساس قومیت ،همشهری وهم ولایتی بودن شکل می گیرد وبسیار خطرناکه است، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه باید یک شهروند براساس شاخص های لازم رای دهد نه یک شاخص گفت: موضوعی که متاسفانه بسادگی رخ می دهد واز آن غافل هستیم  افرادی درسراسر کشور ومنطقه از نیاز مردم استفاده می کنند در اقدامی که بسیار توهین به مردم است با ابزار پولی استفاده می کنند.

وی با اشاره به وجود رابطینی که با دریافت مبلغ برای برخی نامزدها رای جمع می کنندیادآورشد:  درصورتی که رسانه های و مجموعه های دلسوز انقلاب و تشکلهای فعال به این مهم نپردارند یک آرای شکل میگیرد و افرادی درصحنه وارد می شوند که وامدار این افراد بوده و به تبع این مشکل مفسده و زدوبندها ،معافیت ها، قانون های بی مورد گمرگی صادرات و واردات تشکیل و اختاپوس ها و اژدهای هفت سرفساد شکل میگیرد بنابراین لازمه جلوگیری از چنین مشکلی ایجاد نهضت روشنگری واطلاع رسانی است.

صفریان با بیان اینکه هررای  یک موشک است در انتقام شهید سلیمانی گفت: این موشک باید به هدف اصابت کند درصورتی که درست انتخاب نکنیم هیچ چیزی عوض نخواهد شدچه بسا بدترهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار