رئیس هیات کاراته ایلام
رئیس هیات کاراته ایلام گفت: ذبیح‌الله پورشیب ورزشکار ایلامی و کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ به میزبانی امارات به مدال طلا دست یافت.
کد خبر: ۸۲۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 17 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کریمی راد اظهار داشت: این مسابقات که از روز جمعه با حضور نمایندگان ۸۵ کشور در امارات آغاز شد، امروز به پایان رسید.

وی افزود: پورشیب در دیدار نهایی وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، برابر حریف قزاقستانی به پیروزی هشت بر پنج رسید و تنها مدال تیم ایران را کسب کرد.

ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از ۲۴ نشان در رشته کاراته به دست آورده است که ۱۵ نشان طلا، ۹ نشان طلای آسیایی و سه نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.

از مهم ترین عناوین ذبیح الله پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰ ، برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ ، نقره المپیک رزمی جهان در سال ۲۰۱۳ ، طلای دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ و طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در ۲ دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.

هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته است که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند ضمن اینکه ۶ هزار نفر نیز غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار