مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: طرح پروژه آبرسانی از سد چم گردلان ایلام با هدف تامین آب شرب بلندمدت شهر ملکشاهی با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست و پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۲۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 17 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظاهری اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این طرح شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: ایستگاه پمپاژ شماره یک بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و سه و تصفیه خانه آب با پیشرفت جشمگیری در حال اجرا هستند.

مظاهری تاکید کرد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی از بهره برداری فاز اول آب شیرین کن شهر ملکشاهی در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام ضمن بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

مظاهری اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

مظاهری گفت: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هرچه سریعتر ، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار