مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام گفت: هم اکنون ۳۳ رشته صنایع دستی در ایلام فعال است که مهمترین صنعت دستی استان گلیم نقش برجسته است.
کد خبر: ۸۲۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 18 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده ادامه داد: گلیم ساده، جاجیم بافی، حصیربافی، چیت بافی، چرم دوزی، نقاشی روی سفال و محرق ساقه گندم از دیگر رشته‌های صنایع دستی استان است.

شنبه زاده افزود: بیش از ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ایلام فعالیت دارند که بیش از نیمی از این تعداد در رشته گلیم نقش برجسته که مهمترین صنعت دستی استان است، فعال هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: تسهیلات کم درصد، بیمه کردن کارگاه داران و گلیم بافان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان در راستای توسعه صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: جوانان استان در هر یک از رشته‌های مورد علاقه خود می‌توانند با کسب آموزش‌های لازم وارد فضای کسب و کار با کمترین سرمایه‌گذاری شوند.

شنبه زاده با اشاره به توسعه بازارچه‌های صنایع دستی برای فروش هنرمندان صنایع دستی ایلام، اظهار کرد: هم اکنون یک بازارچه صنایع دستی در مرکز استان فعال و قرار است به زودی بازارچه صنایع دستی سرابله افتتاح می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار