معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به بارش‌های شدید روزهای اخیر گفت: سدهای استان ظرفیت حداکثر بارش‌های پیش‌بینی شده را دارند و اوضاع بطور کامل تحت کنترل است.
کد خبر: ۸۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 26 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ احسان یارمحمدی اظهار داشت: رهاسازی آب سدهای سه گانه استان (چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان) از روز جمعه هفته گذشته به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی به اراضی پایین دست سدها آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون میزان خروجی آب از سد چم گردلان ایلام ۵۰ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی آب از سد دویرج دهلران نیز ۸۰ مترمکعب در ثانیه است و سد کنگیر ایوان با توجه به حجم آب آن نیازی به رهاسازی نداشته است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام تا روز گذشته بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب آب از سدهای دویرج دهلران سد چم گردلان ایلام رهاسازی شده است.

یارمحمدی تاکید کرد: رهاسازی آب سدها تا زمان فروکش کردن بارش‌های سیلابی همچنان ادامه دارد تا مشکلی در زمینه بروز سیلاب ایجاد نشود.

سامانه بارشی که هم اکنون در استان فعال است تا اواخر امروز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد و دامنه پراکنش آن همه استان ایلام را در بر می گیرد.

این سامانه از اواخر وقت امروز از استان ایلام خارج می شود و رعد وبرق، وزش باد، مه گرفتگی در گردنه ها و کاهش دید و بارش تگرگ از دیگر پدیده های جوی این سامانه است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار